18. august 2017
Unngå å møte veggen i maraton

Unngå å møte veggen i maraton

Tren smart og bygg et solid treningsgrunnlag for å unngå å møte veggen når du løper maraton. Legg en strategi for gjennomføring av løpet.
18. august 2017
Restitusjonstid og trening etter maraton

Restitusjonstid og trening etter maraton

Lær hvordan du kan restituere og trene deg opp igjen etter maraton. Bygg deg gradvis opp igjen etter maraton med nok hvile og riktig trening.
17. august 2017
Beste underlag for å trene løping

Beste underlag for å trene løping

Lær hvilke fordeler og ulemper det er med å løpe på ulike typer underlag, og få tips til hvilket underlag som er best når du trener løping.
16. august 2017
Trene løping med negativ splitt

Trene løping med negativ splitt

Lær hvordan du kan trene løping med negativ splitt. Løp siste halvdel av løpet raskere for å prestere best mulig innenfor en gitt distanse.
16. august 2017
Treningsprogram for å løpe maraton under 5 timer

Treningsprogram for å løpe maraton under 5 timer

Treningsprogram for å løpe maraton under 5 timer. Lær hvordan du skal trene opp fart og utholdenhet for å nå målet ditt med distansen.
15. august 2017
Restitusjonstrening for løpere

Restitusjonstrening for løpere

Lær hvordan du kan restituere gjennom løpetrening med svært lav intensitet. Restitusjonstrening som en del av treningsopplegget for løpere.
14. august 2017
Trene til maraton med raske langturer

Trene til maraton med raske langturer

Lær hvordan du kan løpe raske langturer som en del av opptreningen til maraton, og hvordan du kan kombinere dette med annen maratontrening.
14. august 2017
Treningsprogram for å fullføre maraton

Treningsprogram for å fullføre maraton

Treningsprogram for deg som har som mål å fullføre maraton. Lær hvordan du skal trene opp utholdenhet og styrke for å gjennomføre maraton.
12. august 2017
Trene for å løpe 5 km under 20 min

Trene for å løpe 5 km under 20 min

Treningsprogram for å løpe 5 km på 20 minutter. Lær hvordan du kan trene opp utholdenhet og bygge opp fart for å løpe 5 km raskere.
10. august 2017
Treningsprogram for å løpe maraton for første gang

Treningsprogram for å løpe maraton for første gang

Treningsprogram som er tilpasset nybegynnere som skal løpe maraton for første gang. Tren for å fullføre eller løpe maraton på best mulig tid.
9. august 2017
Hvordan varme opp til løpetrening

Hvordan varme opp til løpetrening

Oppvarming til løping er din forsikring mot løpeskader, og bidrar til at du løper enda bedre. Lær hvordan du kan varme opp til løpetrening. 
9. august 2017
Skadeforebyggende trening for løpere

Skadeforebyggende trening for løpere

Lær hvordan du kan styrke kjernemuskulatur i mage og rygg og trene opp spenst og bevegelighet for å forebygge skader når du trener løping.
8. august 2017
Trene med pulssoner når du skal løpe maraton

Trene med pulssoner når du skal løpe maraton

Trene etter intensitetssoner for en best mulig formutvikling til maraton. Lær hvordan du trene med pulssoner for å løpe et raskere maraton.
7. august 2017
Optimal trening for å løpe maraton

Optimal trening for å løpe maraton

Lær hvordan du kan trene optimalt for å løpe maraton. Optimalisere løpetreningen i forhold til variasjon, treningsvolum og restitusjon.
6. august 2017
Trene opp fart til maraton

Trene opp fart til maraton

Lær om effektive måter å trene opp fart til maraton. Tren løping med moderat til høy intensitet for å løpe på best mulig tid til maraton.
5. august 2017
Hvordan unngå løpeskader når du trener til maraton

Hvordan unngå løpeskader når du trener til maraton

Unngå skader når du trener til maraton. Lær hvordan du kan variere løpetreningen, øke treningsvolumet gradvis og sørge for god restitusjon.
4. august 2017
Utholdenhetstrening for å løpe maraton

Utholdenhetstrening for å løpe maraton

Lær hvordan du kan trene utholdenhet for å løpe maraton på best mulig tid. Tren løping på en måte som øker din aerobe styrke og kapasitet.
3. august 2017
Maraton treningsprogram for nybegynnere

Maraton treningsprogram for nybegynnere

Løpeprogram til maraton for nybegynnere. Tren til maraton ved å bruke treningsprinsippene til den legendariske treneren Arthur Lydiard.
2. august 2017
Grunnleggende basetrening for løpere

Grunnleggende basistrening for løpere

Bygg opp utholdenhet og aerob styrke gjennom basistrening. Lær hvordan du kan trene løping i faser etter Lydiard’s treningsprinsipper.
1. august 2017
Trening til maraton for nybegynnere

Trening til maraton for nybegynnere

Treningstips til deg som skal løpe maraton for første gang. Lær hvordan du skal trene for å fullføre eller løpe maraton på best mulig tid.
22. juli 2017
Løpetrening for effektiv fettforbrenning

Løpetrening for effektiv fettforbrenning

Tren løping med moderat intensitet for effektiv fettforbrenning. Lær hvordan du best kan kombinere løpetrening med forskjellig intensitet.
21. juli 2017
Treningstips løping for nybegynnere

Treningstips løping for nybegynnere

Tips til nybegynnere som vil lykkes med løping. Lær hvordan du kan trene løping med en intensitet og treningsmengde tilpasset ditt formnivå.
21. juli 2017
Trene løping i pulssone 5 med maksimal intensitet

Trene løping i pulssone 5 med maksimal intensitet

Lær hvordan du kan trene løping med maksimal intensitet. Effektiv trening for å øve opp din evne til å yte maksimalt over kortere distanser.
20. juli 2017
Sone 4 løping med hard intensitet

Sone 4 løping med hard intensitet

Lær hvordan du kan øke din aerobe kapasitet med løpetrening i sone 4. Effektive måter å trene løping med hard intensitet i pulssone 4.
19. juli 2017
Trene løping i pulssone 3 med moderat intensitet

Trene løping i pulssone 3 med moderat intensitet

Tren løping med moderat intensitet. Balansere løpetreningen i sone 3 i forhold til løping med lav og høy intensitet for best mulig effekt.
19. juli 2017
Løpetrening i pulssone 2 med lav intensitet

Løpetrening i pulssone 2 med lav intensitet

Tren løping med lav intensitet i pulssone 2. Lær hvordan du skal gjennomføre løpetrening i pulssone 2 for å bygge overskudd og utholdenhet.
18. juli 2017
Sone 1 løping og pulssoner

Sone 1 løping og pulssoner

Sone 1 løping og pulssoner. Lær hvordan du kan bruke pulssoner når du trener løping med forskjellig intensitet for å bli i best mulig form.
17. juli 2017
Få bedre kondisjon med effektiv intervalltrening

Få bedre kondisjon med effektiv intervalltrening

Lær hvordan du kan trene intervaller som gir deg bedre kondisjon. Effektiv kondisjonstrening gjennom varierte måter å trene intervall.
16. juli 2017
Treningstips og løpeprogram for 10 km under 40 min

Treningstips og løpeprogram for 10 km under 40 min

Løp 10 km på 40 minutter ved å trene opp din fart og utholdenhet. Lær hvordan du effektivt kan periodisere løpetreningen for å nå målet ditt.
14. juli 2017
Effektivt treningsprogram for å løpe halvmaraton under 1.40

Effektivt treningsprogram for å løpe halvmaraton under 1.40

Treningsprogram for deg som skal løpe halvmaraton under 1.40. Lær deg effektive treningsmetoder for å trene opp din fart og utholdenhet.
13. juli 2017
Løpeprogram for 10 km under 45 min

Løpeprogram for 10 km under 45 min

Treningsprogram for å løpe 10 km under 45 minutter. Lær hvordan du kan trene opp fart og utholdenhet for å løpe 10 km på 45 min.
12. juli 2017
Effektivt treningsopplegg for å løpe 5 km under 25 min

Effektivt treningsopplegg for å løpe 5 km under 25 min

Lær hvordan du kan trene for å løpe 5 km under 25 min. Variere med løpetrening med høy og lav intensitet for å nå målet ditt for 5 km løp.
11. juli 2017
Effektiv løpetrening til halvmaraton

Effektiv løpetrening til halvmaraton

Lær hvordan du kan trene raske langturer for å løpe ditt beste halvmaraton. Effektiv kondisjonstrening for å bli sterkere og mer utholdende.
10. juli 2017
Fordeler med spensttrening for økt styrke og bedre løpeteknikk

Fordeler med spensttrening for økt styrke og bedre løpeteknikk

Lær hvordan du kan trene spenst for økt styrke og bedre løpeteknikk. Tren bevegelighet for å styrke kjernemuskulatur og bli mer smidig.
9. juli 2017
Fordeler med rolig løpetrening for nybegynnere

Fordeler med rolig løpetrening for nybegynnere

Rolig løping er effektiv trening for nybegynnere som vil starte med løping. Lær hvilke fordeler løpetrening med lav intensitet vil gi deg.
8. juli 2017
Løpetrening som forebygger skader og holder deg skadefri

Løpetrening som forebygger skader og holder deg skadefri

Lær hvordan du kan trene løping for å forebygge løpeskader. Resepten på smarte og effektive måter å trene løping for å holde deg skadefri.
7. juli 2017
Halvmaraton treningsprogram for å løpe under 2 timer

Halvmaraton treningsprogram for å løpe under 2 timer

Tren for å løpe et raskere halvmaraton. Lær hvordan du skal trene til distansen for å nå målet ditt om å løpe halvmaraton under 2 timer.
6. juli 2017
Hvordan løpe lange intervaller for å komme i form

Hvordan løpe lange intervaller for å komme i form

Tren langintervaller for å bli mer utholdende og raskere i lange løp. Intervalltrening som gjør at du kan løpe lenger i et høyere tempo. 
5. juli 2017
Hvordan trene kortintervaller for å komme i løpeform

Hvordan trene kortintervaller for å komme i løpeform

Lær hvordan du kan løpe kortintervaller for å komme raskere i løpeform. Virkningsfull løpetrening som kan være motiverende for nybegynnere.
3. juli 2017
Treningsprogram for 10 km løp under 60 min

Treningsprogram for 10 km løp under 60 min

Lær hvordan du kan trene for å løpe 10 km under 60 minutter. Tren fart og utholdenhet tilpasset ditt formnivå for å nå dine mål for 10 km.
1. juli 2017
Riktig løpeteknikk for å løpe raskere og mer effektivt

Riktig løpeteknikk for å løpe raskere og mer effektivt

Riktig løpeteknikk er viktig både for forebygging av skader og en bedre løpsøkonomi. Lær hva du kan gjøre for å forbedre din løpeteknikk.
29. juni 2017
Effektiv kondisjonstrening for nybegynnere

Effektiv kondisjonstrening for nybegynnere

Lær hvordan du kan øke din kondisjon gjennom løping med lav, moderat og høy intensitet. Få en best mulig effekt ut av kondisjonstreningen.
29. juni 2017
Restitusjonstid når du trener løping med høy intensitet

Restitusjonstid når du trener løping med høy intensitet

Tid til restitusjon er viktig for formutviklingen til løpere. Lær hvordan du kan restituere raskere etter treningsøkter med høy intensitet.
28. juni 2017
Kom raskt i form med intervalltrening for nybegynnere

Kom raskt i form med intervalltrening for nybegynnere

Intervalltrening er en effektiv måte for deg som nybegynner å trene løping. Lær hvordan du kan trene intervall for å bli i best mulig form.
27. juni 2017
Tren løping med lav puls for å komme raskt i for

Tren løping med lav puls for å komme raskt i form

Løping med lav intensitet er effektiv trening for løpere. Lær hvordan du kan trene etter 80-20 regelen for å komme raskt i form med løping.
26. juni 2017
Effektiv trening for å løpe 5 km på 30 minutter

Effektiv trening for å løpe 5 km på 30 minutter

Tren opp fart og utholdenhet for å komme i form til å løpe 5 km på 30 minutter. Gjennomfør et 8 ukers treningsprogram for å nå målet ditt.
25. juni 2017
Terskeltrening for å komme i form med løping

Terskeltrening for å komme i form med løping

Løpetrening på terskel for å forbedre din aerobe kapasitet. Tren intervaller, tempotrening og motbakkeløp for å komme i form med løping.
24. juni 2017
Effektiv løpetrening som vil gjøre deg mer utholdende.

Effektiv løpetrening som vil gjøre deg mer utholdende

Lær om effektive måter å trene utholdenhet for å komme i form. Tempotrening, intervall og progressiv løping vil gjøre deg mer utholdende.
23. juni 2017
Effektiv utholdenhetstrening for å komme i form med løping

Effektiv utholdenhetstrening for å komme i form med løping

Lær hvordan du kan trene utholdenhet for å komme i form med løping. Tren løping med høy og lav intensitet for å få en best mulig effekt.
22. juni 2017
Effektiv intervalltrening for å komme i form med løping

Effektiv intervalltrening for å komme i form med løping

Tren variert og effektiv intervalltrening for å komme i form med løping. Lær hvordan du kan trene intervall for å øke din aerobe kapasitet.