Trening av kjernemuskulatur

0
121
Trening av kjernemuskulatur
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERNORGE!

400+ TILBUD!

De beste kjerneøvelsene vil kanskje overraske deg. Det er ikke nok å bare gjøre crunches og situps. Lær mer om trening av kjernemuskulatur.

For å bygge en sterk kjerne må du trene en rekke muskler, fra hoftene til skuldrene. De fleste tenker på kjernen som en fin six-pack eller tonet magemuskulatur. Men magemuskulaturen har veldig begrenset og spesifikk handling, og det eksperter omtaler som «kjernen» består faktisk av forskjellige muskler som løper over hele overkroppen.

Når disse musklene trekker seg sammen, stabiliserer de ryggraden, bekkenet og skulderbeltet og skaper en solid base for støtte for kraftige bevegelser i ekstremiteter. Treningsprogrammer for trening av kjernemuskulatur må målrette alle disse muskelgruppene for å være effektive.

Beste kjerneøvelser

Kjerneøvelser er mest effektive når de engasjerer flere muskler i hele overkroppen soen som krysser flere ledd og jobber sammen for å koordinere stabilitet. Noen av de beste kjerneøvelsene er enkle kroppsvektøvelser, inkludert følgende treningsøkter og individuelle øvelser. Hvis du vil ha en enkel, effektiv kjernetrening, tar ikke denne treningen mye tid eller utstyr, men dekker den grunnleggende kjernemuskulaturene.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Individuelle øvelser

  • Planke
  • Sideplanke
  • Armhevninger
  • V-sitter
  • Knebøy
  • Bro
  • Hofteløft
  • Skrå crunches
  • Planke på en balansekule
  • Utfall med vri
  • Supermann

Relaterte artikler:

Trene kjernemuskulatur hjemme

Hvordan trene kjernemuskulatur

Annonse fra MILRAB

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!