Vitaminer mot tretthet

0
212
Vitaminer mot tretthet
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Å ha et godt balansert kosthold, trene regelmessig og få nok søvn er de beste måtene å opprettholde ditt naturlige energinivå.

Vitaminer mot tretthet

Å spise et godt balansert kosthold, trene regelmessig og få nok søvn er ikke alltid mulig, spesielt når man balanserer livskravene. Heldigvis er det mange kosttilskudd du kan bruke for å få mer energi.

Her er 11 naturlige vitaminer og kosttilskudd som kan øke energien din.

Ashwagandha

Ashwagandha antas å redusere mental og fysisk tretthet, og dermed øke energinivået.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Rhodiola

Rhodiola antas å øke kroppens kapasitet til å tilpasse seg stress ved å lette fysisk og mental tretthet. Det kan også bidra til å lindre utmattethet hos personer med depresjon.

CoQ10

CoQ10 er et næringsstoff som kroppens celler krever for å produsere energi. Aldring, visse sykdommer og statinbehandling er assosiert med lave nivåer av CoQ10, noe som kan øke følelsen av utmattelse. CoQ10-tilskudd kan hjelpe med å rette opp dette.

B12

Vitamin B12 spiller en viktig rolle i energiproduksjonen. Aldring, eliminering av animalske produkter fra kostholdet ditt og sykdommer som påvirker GI-kanalen, kan alle bidra til lave nivåer av B12 og føre til tretthet og svakhet.

Jern

Røde blodlegemer krever jern for å transportere oksygen til vev i kroppen. Uten jern er oksygentilførsel til hele kroppen begrenset, noe som kan føre til ekstrem tretthet. Et kosthold med lite jern, overdreven blodtap og graviditet kan øke jernbehovet.

Kreatin

Tilskudd av kreatin øker kroppens energilagre. Denne økte energien lar deg trene hardere og lenger.

L-citrulline

L-citrulline produserer nitrogenoksid i kroppen din, som utvider blodkarene, noe som gir økt næring og oksygen tilførsel til kroppens celler. Dette kan bidra til å redusere tretthet og spiller en rolle i energiproduksjon.

Rødbeter

Rødbeter inneholder en forbindelse som kalles nitrat, som slapper blodårene dine av. Når det brukes som et supplement, kan rødbeter øke oksygentilførselen i kroppen din, slik at du kan trene lenger.

Melatonin

Melatonin er et viktig hormon som spiller en viktig rolle for søvn. Tilskudd av melatonin kan være en effektiv måte å lindre søvnløshet, noe som resulterer i forbedret årvåkenhet og redusert tretthet.

Tyrosin

Tilskudd med tyrosin kan bidra til å gjenopprette nivåer av nevrotransmittere i kroppen din, og dermed bidra til å forbedre mental kognisjon og energinivå.

Koffein og L-teanin

Kombinasjon av koffein med L-teanin er en effektiv måte å forbedre energinivået på, samtidig som du reduserer de negative bivirkningene og ryster.

Relaterte artikler:

B vitaminer bivirkninger

Vitaminer i egg

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

BOWFLEX SELECTTECH 552I

SPAR 

1000,-