Vil du bli i bedre form? Start å trene!

0
224
Vil du bli i bedre form Start å trene


HØSTSALG!



Åpenbart, men likevel krevende for veldig mange. Få tips til hvordan du skal komme deg over dørstokken og ut for å trene.

Du vil bli i bedre form

Kanskje du har gjort mange forsøk på å komme i gang med trening, men hvert forsøk har etter en periode gradvis ebbet ut, for så å bli etterfulgt av lengre perioder uten trening. Å starte opp med trening er i seg selv ikke så vanskelig, men å trene regelmessig, kan for mange virke som en umulig oppgave. Det er det ikke. I hvert fall ikke hvis du greier å holde ut med trening i 2-8 måneder. Det er den tiden det kan ta, inntil trening har blitt en rutine. Det er et relativt lite offer med tanke på å holde seg i form gjennom et langt liv. Men hvordan skal jeg greie det?

Gjør trening til en rutine

Å gjøre trening til en rutine er det som skal til for en aktiv livsstil der du trener regelmessig. Å trene regelmessig betyr ikke nødvendigvis at du skal trene hver dag, men at du trener med ikke for lange avbrekk mellom hver treningsøkt. For at du skal ha en viss effekt av treningen, bør du i startfasen som et minimum trene 2-3 dager i uka. Sett deg et langsiktig mål for hva du ønsker å oppnå med treningen. Det kan være at du skal delta og fullføre et løp, eller kvitte deg med et bestemt antall kg. Sett deg spesifikke og tidsbestemte mål. Målene kan være ambisiøse, men på samme tid oppnåelige. Å sette seg mål kan gjøre det mye enklere for deg å trene så lenge at du etablerer trening som en rutine. Det viktige er ikke hvor mye du trener og med hvilken intensitet, men at du trener lenge nok til at trening blir en rutine.

Gjør trening enkelt

Det enkle er ofte det beste, også med trening. Gjør det enkelt å trene. Tilrettelegge treningen på en måte som gjør det enklere for deg å trene. Ta alltid utgangspunkt i eget formnivå, og trene med dette som utgangspunkt. Trene på en måte som hele tiden er takt med hva kroppen din til enhver tid tåler av belastning. Velg en eller flere aktiviteter som du synes er motiverende, og trene på tidspunkt som passer deg. Gjennomføre korte og effektive treningsøkter. Korte og hyppige treningsøkter som kan være så korte som 5 minutter, kan være nok. Det viktige her er at du trener, ikke hvor mye du trener. Trene med lav intensitet og variert for å gjøre treningen mer motiverende.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Gjør trening til en livsstil

Trening er på mange måter like viktig maten vi må ha for å overleve. Du vil ha bedre livskvalitet når du trener, og det er ikke så mye som skal til. Å trene for mye og fort hardt kan ofte ha motsatt effekt; Formen kan bli dårligere, og du risikerer å bli skadet. Når du har gjort trening til en livsstil, trener du fordi du har en indre motivasjon for å gjøre det, ikke fordi du føler du må. Det vil ta litt tid å gjøre trening til en livsstil, men det er verdt det. Du får mer overskudd og blir sterkere fysisk og mentalt. Hva venter du på? Start å trene i dag.

Relaterte artikler:

Effekt av jogging

Hva skal jeg trene i dag

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!