Vegansk frokost

0
204
Vegansk frokost
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Vegansk frokost kan være et sunt alternativ for alle som ønsker å begrense kjøttforbruket eller legge til variasjon i kostholdet.

Vegansk frokost

Peanøttsmør på toast er et sunt frokostvalg for veganere som prøver å gå ned i vekt. Som for alle mennesker, er det viktig at folk som følger et vegansk kosthold, konsumerer tilstrekkelig med protein. Forbruk av protein hjelper folk til å føle seg mett, noe som kan støtte vekttap. Vegansk frokost kan være et sunt alternativ for alle som ønsker å begrense kjøttforbruket eller legge til variasjon i kostholdet. Å spise mer grønnsaker øker også personens fiber- og næringsinntak.

Mange veganske frokostalternativer er rike på proteiner, fiber og andre næringsstoffer. Her er noen veganske frokoster du kan prøve:

  • vegansk «eggerøre» (du bruker tofu i stedet for egg) og grønnkål, brokkoli eller spinat
  • peanøtt- eller mandelsmør på fullkornsbrød
  • havregryn med blåbær, jordbær eller bringebær og en teskje honning
  • hele kornblandinger med soya- eller mandelmelk
  • avokado toast på fullkornsbrød, krydret med sitronsaft og havsalt
  • tofu omelett
  • vegansk rett laget av soyabacon, salat, tomat og fullkornsboller
  • nøtteblanding
  • havre med peanøttsmør
  • smoothie med avokado, banan, frosne bær og en teskje honning

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Vegansk gryte med kokosmelk

Hva kan en veganer spise

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!