Utfall med kettlebell

0
53
Utfall med kettlebell
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB
40% PÅ GARMIN

OPPTIL 30%

PÅ SPORTSKLOKKER!

Trene opp styrke og eksplosivitet med hoppende utfall med kettlebells. Lær mer om hvordan du trener utfall med kettlebells.

Dette er en mer avansert trening enn standard og plyometrisk utfall, som lar deg forbrenne kalorier, gir deg god kondisjonstrening og er utmerket for å tone muskulaturen på underkroppen.

  • Bygger eksplosiv styrke i lårmuskler og hamstrings
  • Er en god kjernestabiliseringsøvelse
  • Hold tærne bak knærne for å minimere belastningen på knærne
  • Sørg for å mestre standard utfall og splitt knebøy før du utfører denne øvelsen

Du begynner å stå med ett bein foran, og et annet bak deg, før du går ned i et utfall. Ideelt sett vil du at vinklene knærne har skal være så nær 90 grader som mulig, der knærne ikke kommer forbi tærne. Dette er gjort for nok en å minimere belastningen på knærne dine. Dette er spesielt viktig siden det er en eksplosiv bevegelse, og du vil være så presis og lett på leddene som mulig. Når du er i denne posisjonen, kan du svinge hendene opp fra siden for å få fart, og bytte beinposisjoner i luften. All bevegelse og fremdrift skal komme fra beina dine med lårmusklene som gjør det meste av jobben. Forsikre deg om at du gjør samme antall repetisjoner på begge sider.

Muskler som er i bruk

Kettlebell med hoppende utfall retter seg mot følgende muskulatur:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE
  • Lårmuskler
  • Hamstrings
  • Setemuskler
  • Magemuskler
  • Øvre ryggmuskulatur

Relaterte artikler: