Triceps øvelser med strikk

0
28
Triceps øvelser med strikk
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Mens styrketrening med egen kroppsvekt har mange fordeler, er det fort gjort å gå lei. Lær mer om styrketreningsøvelser med strikk, der du trener triceps.

Med motstandsbånd kan du bruke kroppsvekten din uten å ligge på en matte meste av tiden, og likevel velge øvelser som er målrettet mot bestemte muskelgrupper. Hvis du for eksempel vil tone overkroppen din, kan du isolere de musklene og restituere de som kan bli overbelastet, som lår og bein.

Oppreist roing

  • I stedet for å bruke manualer, stå på motstandsbåndet i midten med begge føttene i hoftebredde fra hverandre. Ta tak i motstandsbåndet i hver ende med knokene vendt ned.
  • Trekk motstandsbåndet opp mot taket, sørg for å føre med albuene og stoppe når hendene er rett under haken.
  • Gå sakte tilbake til utgangsposisjonen, og sørg for å presse musklene, og hold dem sammentrukket hele veien ned.

Triceps Press

Stå på midten av motstandsbåndet med begge føttene, og hold i hver ende. Hold anklene under hoftene og knærne litt bøyde. Bøy albuene rett tilbake, og trekk skulderbladene sammen.
Rett sakte armene bak deg med håndflatene opp.
Gå sakte tilbake til startposisjon.

Biceps Curls

  • Start med å stå på midten av motstandsbåndet med begge føttene i hofteavstand fra hverandre.
  • Ta tak i motstandsbåndet i håndtaket eller i hver ende, og knytte hendene.
  • Pust inn og utfør en biceps-curl, og sørg for at knyttneven treffer brystet med albuene høye.
  • Pust ut og gå sakte tilbake til startposisjon med armene helt utstrakt. Sørg for å komme sakte ut av curlen, slik at bicepsene dine må jobbe mot spenningen, for å motstå å bevege deg for fort ned.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Trene armer med strikk

Hjemmetrening med strikk

Annonse fra X-LIFE