Trettende etappe av Holmenkollstafetten – Camilla Collets vei

0
165
Trettende etappe av Holmenkollstafetten
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Lær hvordan du kan trene for å løpe en rask trettende etappe av Holmenkollstafetten.

Beskrivelse av trettende etappe av Holmenkollstafetten

Trettende etappe av Holmenkollstafetten

13. etappe av Holmenkollstafetten er 1080 meter lang og går fra Arno Bergs plass til Camilla Collets vei. De drøye 1000 meterne starter lett med et parti som går slakt nedover, før det går slakt oppover igjen og flater ut inn mot veksling.

Trening for 13. etappe av Holmenkollstafetten

Når du skal trene for 13. etappe av Holmenkollstafetten kan du gjennomføre progressive langintervaller og motbakketrening i ikke alt for bratte bakker. Trene 1000 meter intervaller på bane eller langs vei i flatt terreng. Når du skal trene motbakkeintervall, kan du utføre disse i bakker med 3-5 graders helning, gjerne i bakker som flater ut mot slutten, noe også trettende etappe av Holmenkollstafetten også gjør. Lengden på bakkeintervallene kan være alt fra 100-400 meter. Gjennomføre motbakketreningen progressivt raskere, og pass på at du ikke går over anaerob terskel.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Tolvte etappe av Holmenkollstafetten – Arno Bergs plass

Trening for Holmenkollstafetten

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!