20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Treningsprogram for å gå ned i vekt jenter

Å gå ned i vekt er ikke det samme for alle. Avhengig av treningsnivå, alder, livsstil og medisinsk historie, vil det variere hvor raskt du går ned i vekt.

Eksempelvis er det en generell stereotype at kvinner har en tendens til å gå ned i vekt saktere enn menn. Denne langsommere vekttapet kan tilskrives flere faktorer, inkludert forskjeller i muskelmasse og hormonelle variasjoner mellom kjønnene. Det er imidlertid mulig å overvinne barrierer som bremser deg med tanke på å gå ned i vekt. Med et positivt tankesett og riktig trening, kan du begynne å se resultatene du ønsker.

Grunnleggende om vekttap

Formelen for vekttap virker enkel; Forbrenne mer kalorier enn du spiser. Men konsekvent å følge en vekttapplan er ikke alltid så lett som det høres ut. Daglige stressfaktorer, mangel på motivasjon og skadelige oppfatninger om slanking kan holde deg tilbake.

For å utforske disse emnene nærmere, kan følgende tips være nyttige:

  • Gi opp vekttapbesettelsen: Det kan overraske deg, men å legge vekk besettelsen om vekttap til side og fokusere på andre mål kan hjelpe deg med å gå ned i vekt.
  • Forbli motivert: Den viktigste ingrediensen i ethvert vekttapsprogram er motivasjon.
  • Vekttap overlevelsesevner: Veien til vekttap er lang, men du kan gjøre prosessen enklere og morsom.
  • Å forstå årsaken til vektutfordringene dine kan hjelpe deg med å lage en personlig plan som er mer effektiv enn det du har prøvd tidligere.

Trening for å gå ned i vekt

Fysisk aktivitet og kosthold spiller begge en rolle i vekttap. De fleste eksperter er enige om at det vi spiser er mer sannsynlig å ha større innvirkning på vekttapet enn trening alene. Likevel gir trening flere fordeler med tanke på vekttap som går utover det å forbrenne kalorier. Trening gir deg endorfiner som gjør vekttap morsomt og forhindrer utbrenthet. Å bygge muskler, fleksibilitet og utholdenhet gjennom trening kan øke selvtilliten og forbedre sjansene dine for å opprettholde vekttap på sikt.

Aerob trening

Kardio, eller aerob trening, er ofte det første som dukker opp når du prøver å gå ned i vekt. Unngå noen vanlige fallgruver for å hjelpe deg med å få mest mulig ut av treningen.

Husk dette neste gang du trener:

  • Å trene for mye aerobt: For mye aerob trening (som å løpe) øker risikoen for skade og overtrening. Bryt opp og ha hviledager eller aktiv restitusjon for å komme deg mellom treningsøktene.
  • Forsømmelse av andre typer trening: Hvis du dropper styrketrening for kun å fokusere på kondisjonstrening, går du glipp av mulighetene til å endre kroppssammensetningen til det bedre.
  • Holde seg til aerob trening med lav intensitet: Å gjøre aerob trening i din ‘fettforbrenningssone’ er kanskje ikke nok til å hjelpe deg med å gå ned i vekt. Å variere med treningsøkter med høyere intensitet vil gi deg en ekstra fordel med tanke på vekttap.

Styrketrening for kvinner

Både kvinner og menn kan se forbedringer i kroppssammensetningen med vekttrening, spesielt når de kombineres med riktig ernæring. Heldigvis har mange kvinner sett hvilke fordeler de har med styrketrening. Utover å forme sterkere muskler, forbrenner vekttrening mange kalorier (noen ganger mer enn aerob trening), noe som gjør den til den perfekte treningen for ethvert vekttapsprogram.

Sterkere muskler hjelper også med å bygge sterkere bein og øke stoffskiftet. Å følge en vanlig vekttreningsrutine vil hjelpe deg med å opprettholde en aktiv livsstil i årene som kommer, og avverge noe av vektøkningen og kroniske sykdommer som vanligvis er forbundet med aldring. Styrketrening bygger muskler gjennom enkle, målrettede bevegelser. Prøv en total kroppsøkt to ganger i uken eller del rutiner for over- og underkroppen.

Relaterte artikler:

Effektivt ned i vekt

Gå ned i vekt med styrketrening

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!