20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Treningsmetoder utholdenhet

Hvor utholdende du er avhenger blant annet av kroppens evne til å benytte seg av tilført oksygen. Lær mer om treningsmetoder for økt utholdenhet.

Oksygen og utholdenhet

Utholdenhet er oksygen, eller mer presist kroppens evne til å suge inn så mye av det som mulig for musklene. Der utløser den den komplekse prosessen der glukose metaboliseres for energi. Derfor er utholdenhetstrening viktig når du vil trene opp utholdenhet. Aktiviteter som løping, hoppetau, tredemølle, svømming og andre aktiviteter som får deg til å puste hardere, øker lungekapasiteten og gir deg et sterkt, sunt hjerte som er i stand til å pumpe masse oksygen gjennom kroppen din.

Styrke, muskler og utholdenhet

Naturligvis når du bygger utholdenhet, vil du fokusere på de mest brukte muskelgruppene når du trener. Hvis du for eksempel er en løper, kan du legge til muskelmasse i beina gjennom mange utholdenhetsstøttende funksjoner. For det første beskytter det beina fra støt av løping, og beskytter deg mot skade på skjelettet.

Men når musklene dine er aktive og som mest responsive, trekker de seg sammen med mer kraft og krever mindre energi for å gjøre mer. Så ikke bare tenk utholdenhet. Ved å bruke styrketrening for å bygge muskelmasse, blir kroppen din svært effektiv i å gjøre om oksygen til energi.

Relaterte artikler:

Utholdenhetstrening hjemme

Ulike typer utholdenhetstrening

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!