Trening som gir energi

0
62
Trening som gir energi

Trening som gir energi. Lær mer om hvilken trening som gir deg masse energi, og hvordan du kan trene for å få mest mulig energi ut av treningen.

Trening som gir deg overskudd og energi

Trening kan gjøre deg sterkere, raskere og mer utholdende, og alt dette kan gjøre at du får mer energi du kan bruke på ting i hverdagen. Trening kan også tappe deg for energi, og det er viktig at restitusjon når du trener er i samsvar med treningen du gjennomfører. Du må balansere trening og restitusjon på en måte som gir deg overskudd og energi.

I denne artikkelen vil du lære mer om hvordan du kan trene løping på en måte som gir deg energi.

Løping som gir energi

Løping er en trening som gir deg energi. Å trene variert med løping kan gjøre deg sterkere, raskere og mer utholdende, og gi deg mer energi i hverdagen. Energien får du når du lar kroppen restituere mellom treningsøktene, slik at du bygger opp igjen muskelcellene i kroppen og bygger overskudd.

Gradvis økning i treningsmengde og intensitet gir deg overskudd

Å øke treningsmengden og intensiteten gradvis i takt med at kroppen blir sterkere, kan bidra til økt energi og overskudd. Når du hele tiden har overskudd og energi, brenner du ikke av alt når du trener, men har hele tiden en buffer av energi. For at treningen skal gi deg energi, bør du derfor ikke trene for mye med moderat til hard intensitet, men heller ha hovedfokus på trening med lav intensitet.

Trening med lav intensitet som gir energi

Å trene løping med lav intensitet, bygger din aerobe utholdenhet, og kan også bidra til øke fettforbrenningen. Tempoet når du trener løping med lav intensitet skal ikke være høyere enn at du kan snakke vanlig. Etter en treningsøkt med lav intensitet skal du ikke være mer sliten enn at du kunne trent enda mer. Når du øker din aerobe kapasitet, og kanskje også reduserer kroppsvekt på sikt, kan er dette trening som gir deg energi. Økt aerob kapasitet betyr at du må anstrenge deg mindre enn du gjorde før. Gjøremål går lettere enn før, og du orker mer i hverdagen.

Trening som gir energi med tilstrekkelig restitusjon

Restitusjon er som vi har vært inne på tidligere, mye av nøkkelen til trenings om gir deg energi. Det er når du restituerer mellom treningsøktene at du bygger overskudd og blir sterkere. Restitusjon er på mange måter like viktig som treningen du gjennomfører, og bør inngå i ditt treningsprogram, i tillegg til restitusjon ved behov.

Trening som gir energi

Trening som gir energi er variert trening som hele tiden balanserer behovet for restitusjon. Du må lytte til kroppen og avgjøre når og hvor mye restitusjon du trenger for å bygge overskudd og energi. Ha en gradvis økning i treningsmengde og energi, for hele tiden å sikre at du har en buffer for hvor mye trening du til enhver tid tåler.

Relaterte artikler:

Trening som gir raske resultater

Overskudd til trening

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her