Trening som forbrenner mest fett

0
298
Trening som forbrenner mest fett
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

Lær mer om hvilken trening som forbrenner mest fett, og hvordan du kan gjennomføre trening for best mulig effekt.

Trene for å forbrenne fett

Fettforbrenning når du trener er viktig av flere årsaker. Fettforbrenningen bidra til å redusere overflødig fett i kroppen, og kan være viktig for de som ønsker å gå ned i vekt. Å trene på en måte som gir økt fettforbrenning, kan også gjøre kroppen mer effektiv i å lagre og omsette glykogen, kroppens drivstoff. Dette er en viktig egenskap uavhengig av hvilken distanse du trener for, og om du trener for å holde deg i form.

Selv om løping er en av de mest effektive måtene du kan forbrenne fett, vil fettforbrenning kunne oppnås ved en rekke andre aktiviteter. For at du skal ha en best mulig fettforbrenning, bør glykogenlagrene dine ikke være for høye. Glykogen er lagret i leveren din, og er drivstoffet til kroppen din. Jo mindre glykogen du har lagret i kroppen, jo mer fett blir forbrent. For å ha best mulig effekt av fettforbrenningen, bør du gjennomføre en aktivitet over et lenger tidsrom, eksempelvis langturer når du trener løping.

Langturer som forbrenner fett

Å løpe langturer kan være en aktivitet som setter fart på fettforbrenningen. Når du trener langturer, vil glykogenlagrene bli mindre, og kroppen blir nødt til å tære av fettreservene for å få nok energi. Vær oppmerksom på at det tar mye lenger tid å forbrenne fett en glykogen, så hvis du går tom for glykogen vil du måtte senke tempoet drastisk, fordi det simpelthen ikke er nok energi til at du greier å holde et høyere tempo. Dette er ikke ønskelig for løpere som trener langturer. Derfor bør du innta en energidrikk ved langturer som er lenger enn 90 minutter. Og det er når du har løpt 90 minutter eller lenger at kroppen virkelig forbrenner fett.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!

Trening som forbrenner mest fett

For å ha best mulig effekt ut av treningen, bør du trene med en intensitet som veksler mellom lav og moderat, eller 60-75 prosent av makspuls. Selv om langturer kan være optimalt med tanke på fettforbrenning, vil du også ha en viss fettforbrenning når du trener kortere turer med lav intensitet.

Relaterte artikler:

Hvordan måle fettprosent

Forbrenne fett med løping

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!