Trening på tredemølle

0
17
Trening på tredemølle
Runningmagazine.ca

Trening på tredemølle

Trening på tredemølle. Lær mer om hvordan du kan trene på tredemølle for å bli en sterkere, raskere og mer utholdende løper.

Trene på tredemølle

Å trene på tredemølle er populært hos mange løpere, og spesielt i vinterhalvåret kan trening på tredemølle være et godt supplement til trening ute. Å starte løping på tredemølle kan også være et alternativ for nybegynnere som ønsker å komme i gang med løping. Stadig flere går til anskaffelse av tredemølle hjemme, noe som kan gjøre det enklere å gjennomføre løpetrening hjemme. I dag kan du få avanserte tredemøller til rundt kr 20000, og tredemøller som fungerer helt greit til en mye rimeligere penge.

Effektiv trening på tredemølle

Du kan gjennomføre effektiv trening på tredemølle, med lav, moderat og hard intensitet. Du kan enkelt justere farten slik at den er tilpasset intensiteten du ønsker å trene med. Velg om du du vil tilpasse stigning og fart manuelt, eller om du vil trene etter et forhåndsdefinert program på tredemølla.

Trening på tredemølle er perfekt når du vil trene opp evnen til å holde jevn fart over et lenger tidsrom. Legg inn farten du ønsker, slik at den er i samsvar med intensiteten du ønsker, og det tidsrommet du ønsker å trene innenfor. Dette er en av styrkene med trening på tredemølle.

Kombinere løpetrening ute med trening på tredemølle

For at du skal ha best mulig treningsutbytte av det å trene på tredemølle, bør du kombinere denne treningen med løping ute. Når du trener på tredemølle vil du i mindre grad bruke leggmuskulaturen, i og med at du mangler det frasparket du får når du løper ute. Det vil du merke når du har trent på mølle i en lenger periode, og starter å løpe ute. For å kompensere dette, bør du også trene løping ute. Motbakketrening kan være effektiv trening for å styrke leggmuskulaturen, og er også en effektiv måte å trene opp løpeteknikk for bedre løpsøkonomi.

Trening på tredemølle

Trening på tredemølle kan være effektiv trening, spesielt når du skal gjennomføre effektive treningsøkter med høy intensitet. Langturene bør du fremdeles ta ute. Ved å kombinere løpetrening ute, med løping på mølla får du beste mulig treningseffekt. Trening på tredemølle kan være et godt alternativ, når det er kaldt og glatt ute, og det å ha tredemølle hjemme kan gjøre det enklere å trene i en hektisk hverdag.

Relaterte artikler:

Trene løping på tredemølle

Fordeler og ulemper med trening på tredemølle

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here