Trening med vektstang

0
75
Trening med vektstang
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GARMIN

Fenix 5 Plus Sapphire

Carbon!

DU SPARER KR 4 500,-

9 499,-

4 999,-

Trening med vektstang kan du utføre med 12 repetisjoner av hver øvelse, uten hvile eller å sette baren ned mellom hver øvelse.

På slutten av den siste øvelsen hviler du i to minutter, før du starter et nytt sett. Gjennomføre fire til seks sett totalt.

Knebøy

Stå høyt med brystet oppe, hold en vektstang på baksiden av skuldrene med et tett grep. Huk ned så lavt du kan, og trykk deretter gjennom hælene for å reise deg opp igjen.

God morgen

Stå høyt med vektstangen på baksiden av skuldrene. Len deg fremover fra hoftene til du kjenner det tar i hamstringene, og stå deretter opp igjen.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

Overhead press

Stå høyt og hold vektstangen over skuldrene. Bøy knærne, stå så raskt opp og skyv stangen rett over hodet. Senk den sakte tilbake til utgangsposisjon.

Gulvpress

Ligg flatt på ryggen med knærne bøyd og hold stangen med et skulderbreddegrep og armene rett. Bøy albuene for å senke stangen ned mot brystet, og trykk den kraftig opp igjen.

Stående roing

Stå høyt med brystet oppe og hold stangen i skulderbredde. Ro den oppover mot haken din, med albuene. Senk den sakte tilbake til utgangsposisjon.

Biceps curls

Hold stangen med hendene i skulderbreddes avstand fra hverandre. Hold albuene nær sidene gjennom hele øvelsen. Curle stangen opp til skulderhøyde. Pause og engasjere biceps på toppen, og senk den tilbake til utgangsposisjon.

Relaterte artikler:

Styrketrening hvor ofte

Morsomme styrkeøvelser

Annonse fra X-LIFE