Trening med svært lav intensitet

T

Restitusjonstrening med svært lav intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg som restitusjonstrening etter en hard langtur.

Restitusjonstrening etter harde treningsøkter

Å sørge for nok og riktig restitusjon når du trener løping er minst like viktig som selve løpetreningen. «Å hvile seg i form» er ikke bare en floskel, og det ligger mye sannhet i dette utsagnet. Restitusjon er viktig for din formutvikling, og kanskje aller viktigst; for å forebygge og unngå overbelastning og skader.

Gjennomføring av restitusjonstrening

Følgende ble gjennomført denne økta:

Langturen jeg gjennomførte for et par dager siden satt fremdeles i beina når jeg gjennomførte denne treningsøkta. Jeg ble veldig stiv og støl etter langturen, så den ble i overkant hard. Jeg føler meg mye bedre i beina etter denne treningsøkta, som gitt et veldig rolig tempo. Jeg kommer til å følge opp med fartslek i den påfølgende treningsøkta.

Relaterte artikler:

Restitusjonstrening med svært lav intensitet

Trening med lav intensitet for 10 km under 60 min

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg