Trening med strikk overkropp

0
40
Trening med strikk overkropp
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Hvis du noen gang har hørt at motstandsbånd eller strikk ikke kan trene musklene på samme måte som vekter, kan denne treningsøkta med strikk være en skikkelig øyeåpner.

Triceps

Start med å stå på motstandsbåndet eller strikken med begge føttene og hold den ene enden i hver hånd. Plassere hendene bak hodet, med albuene bøyd og pekende mot taket. Rett deretter armene ut over hodet. Stopp på toppen, og senk tilbake til startposisjonen.

Fremre heving

Stå på strikken eller motstandsbåndet med begge føttene og ta begge håndtakene med armene på sidene. Hold ryggen rett og brystet opp, løft armene rett foran deg til hendene når skuldernivå, slik at armene er parallelle med gulvet. Pause, og senk tilbake til startposisjonen.

Sideheving

Stå på motstandsbåndet med begge føttene og ta begge håndtakene slik at de hviler på sidene av lårene dine. Hold ryggen rett og brystet oppe, og sørg for at det er en sving i albuene. Løft armene ut til sidene til albuene er i skulderhøyde. Pause i noen sekunder på toppen av bevegelsen, og gå tilbake til startposisjonen.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Biceps curls

Stå på motstandsbåndet eller strikken med begge føttene og ta begge håndtakene. Start med armene rett ned ved siden av kroppen din og håndflatene vendt mot kroppen din. Forsikre deg om at det er spenning i båndet – det skal ikke være løst. Bøy albuene for å løfte motstandsbåndhåndtakene mot skuldrene. Hold albuene pekende ned mot gulvet og bruk et håndgrep slik at håndflaten vender inn mot kroppen din. Curl deg så ned igjen.

Sittende øvelse

Begynn i sittende stilling med beina rett ut foran deg. Løkke motstandsbåndet rundt føttene og ta opp begge håndtakene, en i hver hånd. Hold armene ut foran deg med en liten bøyning i albuene. Trekk håndtakene bakover og rundt slik at armene dine beveger seg fra ut foran kroppen din direkte til siden til overarmene peker rett ut til sidene. Pause på toppen av bevegelsen, og gå tilbake til startposisjonen.

Relaterte artikler:

Øvelser med strikk skulder

Trening med strikk mage

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!