Trening med strikk mage

0
35
Trening med strikk mage
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Trening med strikk kan være effektivt når du skal stramme opp magemusklene. Lær mer om hvordan du kan trene magemusklene med strikk.

Knestående crunch

Fest strikken båndet til et høyt anker (for eksempel toppen av en dør eller søyle) og knel ned. Ta tak i hver side av strikken. Forlenge albuene dine ut på skuldernivå, engasjere kjernen og crunch ned mot hoftene mens du strammer magemusklene.

Gå sakte tilbake til startposisjonen. Gjenta i 10–12 repetisjoner.

Vedhugger

Forankre strikken eller motstandsbåndet nær toppen av en kabelsøyle eller en annen forankring. Med høyre side mot støtten, ta tak i den frie enden av båndet med armene strukket ut over hodet.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


I en jevn bevegelse trekker du båndet nedover og over kroppen din til knærne foran mens du roterer høyre hofte og svinger nedre del av ryggen. Gå sakte tilbake til startposisjonen. Gjenta for 8-10 repetisjoner på hver side.

Antirotasjon med strikk

Forankre et løkken på strikken litt under brysthøyde på en kabelsøyle eller annen forankring. Ta tak i den frie enden, skap spenning i strikken, og gå ned i en knebøy.

Hold strikken eller båndet med begge hender rett ut foran brystet og hold kjernen stram, trinnvis sidelengs til båndet er for stramt til å gå lenger. Sakte og kontrollert, gå tilbake til startposisjon. Gjenta i 6–8 repetisjoner på hver side.

Omvendt crunch

Forankre strikken lavt. Ligg med forsiden opp, bøy knærne 90 grader. Ha båndet rundt toppen av begge føttene og løp tilbake for å skape spenning.

Med mage stramt og rygg flatt, trekk knærne mot skuldrene, og trekk sammen magemusklene. Gå sakte tilbake til startposisjonen. Gjenta for 12–15 repetisjoner.

Russisk twist

Sett deg på gulvet med beina utstrakte, og legg midten av båndet rundt bunnen av føttene. Hold de frie endene i hver hånd. Bøy knærne lett, hold føttene på gulvet og len deg tilbake i en 45-graders vinkel. Drei båndet til høyre ved å bringe venstre hånd over kroppen og høyre hånd ned av høyre hofte. Engasjere skrå magemuskler, ta båndet mot høyre hofte mens du holder midten og korsryggen nøytral.

Gå tilbake til startposisjonen. Drei til venstre og deretter til høyre for totalt 10–12 repetisjoner på hver side.

Relaterte artikler:

Øvelser med strikk bein

Øvelser med strikk

Trening med strikk

Annonse fra X-LIFE