Trening med manualer for menn

0
30
Trening med manualer for menn
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OPPTIL 30% RABATT!

Enten du har mål om rask fettreduksjon, svulmende muskler eller kardiovaskulær kondisjon, kan et par manualer gjøre susen når du trener styrke.

Knebøy med manualer

Muskler brukt: Quads, legger, setemuskler, magemuskler, armer og grepstyrke.

Hvordan: Stå med føttene litt bredere enn skulderbredden og hold en manual med begge hender foran brystet. Len deg tilbake i en knebøy, press deretter opp igjen og gjenta.

Dumbbell Clean

Muskler brukt: Setemuskler, legger, quads, biceps.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!


Hvordan: Vri håndleddene dine slik at de vender fremover og ta manualene til skuldrene dine, litt hoppende. Rett sakte bena dine for å stå oppreist. Senk deretter manualene ned til låret før du går i knebøy stilling og gjentar.

Farmers Walk

Muskler brukt: øvre del av ryggen, skuldre, triceps og biceps, underarmer, magemuskler, setemuskler, hamstrings, quadriceps, adduktorer, bortfoverørere og leggmuskler.

Hvordan: Gå fremover ved å ta korte, raske skritt. Gå den gitte avstanden, så fort som mulig.

Fremoverbøyd roing

Muskler brukt: lats, skuldre, underarmer og biceps, ryggradsoppføringer, hamstrings og setemuskler.

Hvordan: Hold kjernen stram og ryggen rett mens du ror vektene opp til brystet. Senk og gjenta.

En arm sving

Muskler brukt: Glutes og hamstrings, abs, quadriceps og skuldre.

Hvordan: Senk ned i en knebøy og sving manualen gjennom bena før du kjører deg fremover med en gang, og bringer vekten opp mot hodet når du retter bena. Gjenta denne bevegelsen, og bytt siden.

Benkpress med manual

Muskler brukt: Pecs, skuldre, triceps, underarmer, lats.

Hvordan: Ligg på en flat benk og hold to manualer over brystet med et håndgrep. Skyv opp til armene er rette, og senk dem med kontroll.

Kryssende hammercurl

Muskler brukt: Biceps, brachialis og underarmer.

Hvordan: En om gangen, curl hver vekt opp mot den motsatte skulderen. Gå tilbake med kontroll til startposisjonen og gjenta på den andre siden.

Stepp opp med manual

Muskler brukt: quads, hamstrings, gluten, kjernestyrke

Hvordan: Plasser høyre fot på den forhøyede plattformen og skyv opp gjennom hælen for å løfte deg opp og plasser venstre fot på plattformen. Gå tilbake med venstre fot, og konsentrer deg om å bøye hoften og kneet på høyre ben. Gjenta på den andre siden.

Utfall med manual

Muskler brukt: legger, mage, korsrygg

Hvordan: Stå med manualer ved siden av deg og håndflatene vendt mot kroppen din. Stikk deg fremover så langt du kan med høyre ben, bøy det bakre kneet slik at det nesten går i gulvet. Bruk hælen på høyre fot for å skyve overkroppen tilbake til startposisjonen. Gjenta med motsatt bein.

Tåhev med manual

Muskler brukt: legger, grepstyrke.

Hvordan: Stå oppreist og hold to manualer ved siden av deg. Plasser tåballene på føttene på en vektplate med hælene dine mot gulvet. Med tærne pekende fremover, løft hælene fra gulvet. Gå sakte tilbake til startposisjonen.

Relaterte artikler:

Trening med manualer for kvinner

Trening med manualer

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

559,-

799,-