Trening med kroppsvekt

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Trening med kroppsvekt kan forbedre kroppens form og funksjon med minimalt utstyr, i tillegg til å være effektivt. Lær mer om trening med kroppsvekt og restitusjonstid.

Men det at du hoppet over treningsstudioet betyr ikke at du kan tøye reglene for restitusjon. Sørg for at du gir kroppen din tid til å gjenopprette balansen for å unngå skade.

Kroppsvekt øvelser

Øvelser som ikke krever utstyr for å gi motstand kalles kroppsvektøvelser. Fordi du replikerer bevegelser som er spesifikke for menneskets kroppsfunksjon, kan kroppsvektøvelser forbedre ytelsen din til hverdagsoppgaver, og kan optimalisere din generelle utholdenhet. Kroppsvektøvelser kan gi tilstrekkelig treningsbelastning for muskel- og kardiovaskulær kondisjon, forutsatt at øvelsene utføres på høyt nok intensitetsnivå.

Restitusjon når du trener med kroppen som belastning

Fordi kroppsvektstrening kan være like utfordrende som vekttrening, er restitusjon av muskler like viktig. Restitusjonstid mellom treningsøktene er nødvendig for å fjerne metabolske biprodukter, gjenopprette muskel-pH og bringe kroppen tilbake til nivået før trening. Unnlatelse av tilstrekkelig restitusjon kan føre til ømhet i muskler og svakhet, dårligytelse, søvnforstyrrelser, tarmlidelser og følsomhet for infeksjoner.

Anbefalt restitusjonstid

I sine retningslinjer for styrketrening for friske voksne er det anbefalt minst 48 timers restitusjonstid mellom treningsøkter med styrke. Trening utført med ekstremt høy intensitet kan kreve mellom 72 og 96 timers restitusjonstid for å gi fullstendig reparasjon og ombygging av muskelvev.

Relaterte artikler:

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Om forfatteren

-50%

SOMMER-SALG!

PÅ EN MENGDE

SOMMERVARER!