HØSTSALG!

PÅ KLOKKER, BRILLER, SKO OG TURFAVORITTER!

OPPTIL 50%


Trening for barn hjemme

Her får du på 12 styrkeøvelser for barn og foreldre, som er perfekt å gjøre sammen.

Fjellklatrere

Kom opp i en push-up posisjon, og veksle mellom å dra kneet opp mot albuen. Målet er å bevege seg raskt og svette!

Bjørnen kryper

Håndflater og føtter flatt motgulvet, bøy ryggen slik at du ser ut som en mammabjørn. Krabbe over gulvet. Legg til litt moro ved å ha en konkurranse! Hvem kan brøle høyest?

Stjernehopp

Barn elsker disse! Stå høyt og hopp deretter eksplosivt i luften, utvid beina og armene dine slik at du ser ut som et stort “X” i luften. Husk å rope på høyden av hoppet: “Jeg er en STJERNE!”

Armhevninger

Hendene i gulvet med i skulderbreddes avstand fra hverandre. Det skal være en rett linje fra skuldre til sete og føtter. Ikke krumme eller svaie ryggen. Hvis du vil gjøre det vanskeligere, kan du prøve push-up klapper, diamant push-ups eller “Y” brede push-ups. Vil du ha det enklere, kan du sette knærne i gulvet.

Situps

Nok en klassiker. Stikk gjerne tærne under sofaen eller salongbordet hvis du trenger litt støtte, eller be barna om å holde føttene og omvendt.

Burpees

Hvem tar utfordringen? Start med et hopp opp, så slipp ned til en planke, legg til en push-up, og hopp deretter opp igjen. Det bør være en flytende bevegelse og prøv å ikke stoppe mellom repetisjonene. Gjør det litt lettere ved å velge bort push up, om nødvendig.

Knebøy

Det er en naturlig bevegelse for barn. Se hvem som kan få det dypeste knebøyet eller flest knebøy på 60 sekunder. For å gjøre denne, stå med føttene i skulderbredde fra hverandre, og gjør dype knebøyninger. Sørg for å holde knærne bak tærne og armene rett ut.

Utfall

Gå fremover og bøy det fremre kneet i en 90-graders vinkel. Målet er at det bakre kneet berører underlaget uten å la det fremre kneet strekke seg forbi tærne. For å gjøre det vanskeligere, bær (små) barn i hver arm mens du går over rommet.

Planke

Albuer på gulvet og balansert på tærne, gå øye-til-øye og se hvem som kan vare lengst. 30 sekunder regnes som gullstandarden. For moro skyld, be ditt minste barn sitte på ryggen og se hvor lenge du holder.

Butterfly Kicks

Legg deg flatt på ryggen, og strekk beina rett ut. Se for deg en svømmer, og begynn å flagre, spark beina uten å bøye deg i kneet. Start med føttene høyt fra gulvet, ettersom bevegelsen blir vanskeligere jo nærmere bevegelsen er gulvet.

Relaterte artikler:

Om forfatteren

SISTE SJANSE!


HØSTKUPP!

Av Spurt

SISTE SJANSE!

SKOBONANZA!

OPPTIL 40% RABATT

ALT AV FRITIDSSKO, LØPESKO OG FJELLSTØVLER!