Trene utside lår


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Lær mer om hvordan du skal trene utside lår. Hver av lårøvelsene krever fokus og balanse, og engasjerer både kjernen og beina.

Gjør to til tre sett med disse øvelsene, tre eller fire ganger i uken, og du vil ha sterkere lår på fire uker.

Spark / knebøy

  • Stå med føttene i skulderbredde fra hverandre, knærne myke.
  • Hold knyttnever under haken, håndflatene i og albuene i nærheten av ribbe buret, skuldrene er avslappede.
  • Sving 45 grader til høyre.
  • Forleng venstre bein ut til siden, og pek tærne mot gulvet.
  • Gjør et spark: Løft venstre kne så høyt du komfortabelt kan, og vri ytterlåret mot taket.
  • Forleng beinet, trekk det deretter inn og hold tærne spisse.
  • Senke beinet og sving tilbake for å starte, så tærne peker fremover.
  • Huk ned, hold knærne på linje med anklene.
  • Bytt bein og gjenta.
  • Gjør 15 reptisjoner per side.

Hofteforlengelse med sirkler

Stå med føttene i skulderbredde fra hverandre, skulderbladene klemt sammen, hendene på hoftene.
Hold høyre bein rett, kneet mykt, løft venstre bein bak kroppen, pek tærne, til du føler en sammentrekning i setemusklene (ikke bue ryggen).
Tegn en firepunkts sirkel med klokken med venstre tær, og gjenta sirkelen mot klokken.
Gjør alle repetisjoner på venstre bein, bytt deretter side og gjenta.
Gjør 15 repetisjoner per side.

Omvendt utfall

Stå med bein og føtter sammen.
Skyv hoftene tilbake og knebøy som om du satt i en stol.
Hold knærne over anklene, bena presset sammen; strekk begge armene ved siden av ørene, og hold hodet på linje med ryggraden.
Hold i 5 tellinger.
Legg hendene på hoftene og gå tilbake med høyre bein i et lunge, og hold det fremre kneet justert over ankelen.
Hold i 5 tellinger.
Gå tilbake til start, bytt bein når du springer ut.
Gjør 5 repetisjoner per side.

Relaterte artikler:

Hvordan trene lår

Trene innside lår

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!