Trene seg slank

0
54
Trene seg slank
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Mengden og varigheten av aerob trening en person trenger å gjøre for å gå ned i vekt, vil variere. Lær mer om hvordan du kan trene deg slank.

Aerob trening, eller kardio, øker en persons hjerte og pustefrekvens. Disse øvelsene involverer vanligvis repeterende bevegelser ved bruk av store muskelgrupper. Eksempler på aerob trening inkluderer løping og sykling. Aerob trening kan hjelpe en person med å gå ned i vekt og kontrollere vekten og er viktig for å holde hjertet og lungene sunne.

Hvor mye aerob trening for vekttap?

Å delta i regelmessig fysisk aktivitet kan hjelpe en person til å holde vekten under kontroll. Et sunt kosthold og fysisk aktivitet er nødvendig for å gå ned i vekt. Å opprettholde et sunt kosthold er viktig for å gå ned i vekt. For å gå ned i vekt, må en person forbruke færre kalorier enn de forbrenner, og de fleste må begrense antall kalorier i kostholdet. De må også delta i regelmessig fysisk aktivitet. Aerob trening er i så måte en utmerket måte å forbrenne fett og gå ned i vekt.

Det er anbefalt at folk følger en ukentlig treningsrutine som består av av følgende:

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


  • 150 minutter med aerob aktivitet med moderat intensitet, for eksempel rask gange
  • 75 minutter med intensiv aerob aktivitet, for eksempel løping
  • en kombinasjon av de to nevnt over

Å gjennomføre denne treningen hver uke er avgjørende for å holde deg frisk. I kombinasjon med riktig kosthold, vil denne aktivitetsmengden hjelpe for vekttap hos de fleste. Imidlertid kan det hende at noen mennesker trenger å gjennomføre ekstra trening for å gå ned i vekt.

Faktorer som kan påvirke vekttapet

Det er en rekke faktorer som kan påvirke en persons vekt, inkludert:

  • Miljø: Noen mennesker lever i miljøer som gjør det vanskeligere å trene, men det er veldig sjeldent et problem.
  • Genetikk: Genetiske faktorer påvirker også hvordan en persons kropp lagrer fett og bruker energi
  • Kronisk sykdom: Noen kroniske sykdommer, for eksempel hjertesykdommer, kan føre til vektøkning eller gjøre det vanskelig for en person å trene.
  • Medisiner: Bivirkningene av noen legemidler, for eksempel antipsykotiske medisiner, kan føre til vektøkning hos noen mennesker.

Vekttap er vanligvis en langsom prosess og krever tålmodighet og utholdenhet. Folk som følger et sunt kosthold og trener regelmessig, bør snakke med en lege hvis de ikke går ned i vekt. En lege kan hjelpe deg med å identifisere faktorer som kan virke begrensende på vekttap.

Relaterte artikler:

Slanking og trening

Faste slanking

Annonse fra MILRAB