Trene om morgenen

0
343
Trene om morgenen

Trene om morgenen. Lær mer om hvordan du skal komme i gang med trening om morgenen, og hvilke fordeler trening om morgenen kan gi deg.

Trening om morgenen

Mange har mer enn nok å komme seg opp om morgenen, og hvis man i tillegg skulle trene, vil nok fortone seg som en utopi. Likevel, det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til, og hvordan realisere trening om morgenen handler mye og innarbeide gode rutiner for å trene om morgenen, og om å tilpasse treningen med tanke på hva og hvor mye du trener.

Planlegge trening om morgenen

Ha en plan for når du skal trene om morgenen, og legg alt klart slik at det bare er å ta på seg treningstøy og komme seg ut for å trene. Det vil ofte være begrenset med tid om morgenen, og det vil gjøre alt mye enklere dersom du har gjort alt klart kvelden i forveien.

Artikkelen fortsetter under annonsenSommerdeal - 70% rabatt!

Trene om morgenen når du er opplagt

Sørg for at du er frisk og opplagt når du skal trene om morgenen. Legg deg tidlig nok kvelden i forveien, slik at du får nok søvn.

Ha en gradvis økning i hvor ofte du trener om morgenen

Ha et realistisk mål om hvor ofte du tenker trene om morgenen. Å ha som mål å gjennomføre all trening i løpet av en uke om morgenen, kan bli for krevende. Ha heller mål om å gjennomføre 1-2 treningsøkter om morgenen, og øk antall treningsøkter hvis du føler for det.

Trene om morgenen med lav intensitet

Ikke ha ambisjoner om å gjennomføre knallharde intervalløkter tidlig om morgenen. Skulle du likevel greie det, er det ikke sikkert at effekten blir like god. Selv durkdrevne morgenløpere kan slite med å gjennomføre trening med høy intensitet om morgenen. Da er det lurere å trene med lav intensitet. La morgentrening være treningsøktene der du gjennomfører restitusjonstrening eller annen trening med lav intensitet.

Trene om morgenen med korte treningsøkter

Ikke start med langturene når du skal begynne å trene om morgenen. Gjennomføre korte, effektive treningsøkter. I begynnelsen trenger ikke treningen vare mer enn 10-15 minutter. Det er overkommelig for de aller fleste.

Trene om morgenen

Å trene om morgenen er en smart måte å starte dagen på. Du blir opplagt og klar for dagens gjøremål etter treningen, og frigjør ettermiddagen og kvelden, slik at du kan gjøre andre ting. Å trene om morgenen før frokost kan også gi økt fettforbrenning.

Relaterte artikler:

10 tips som får deg i gang med løping om morgenen

Effekt av trening om morgenen

Annonse fra ICEIphone SE med opptil 2000 kr rabatt!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her