Trening med utgangspunkt i eget formnivå
Trening med utgangspunkt i formnivå
5. februar 2019
Hvor mye trening er nok
Hvor mye trening er nok?
5. februar 2019

Trene og spise grønnsaker

Trene og spise grønnsaker. Kosthold er viktig når du trener løping, og det å ha et daglig inntak av grønnsaker kan gi deg et vell av vitaminer, mineraler og næringsstoffer som gir kroppen drivstoffet den trenger for et aktivt liv.

Hvorfor du bør spise grønnsaker når du trener

Grønnsaker gir deg et vell av vitaminer, mineraler og fiber, og inneholder også lite fett. Grønnsaker inneholder blant annet kalsium, jern, forlat, har et høyt fiberinnhold og gir deg blant annet A- og C-vitaminer. Grønnsaker tilfører dermed kroppen viktige næringsstoffer du trenger for å yte maksimalt i hverdagen og når du trener.

Start dagen med grønnsaker

Du bør vurdere å starte dagen med stekte eller kokte grønnsaker. Du kan formelig kjenne energinivået etter at du har spist en skål med grønnsaker. Du kan bruke frosne grønnsaker, og om ønskelig kutte opp ferske grønnsaker i tillegg. Spis ellers det du vanligvis spiser i løpet av en dag, og la grønnsakene komme i tillegg til det du vanligvis spiser.

Hva mener du? Kan det å øke inntaket av grønnsaker være noe for deg? Vil det å starte hver dag med grønnsaker være noe du kan tenke deg?

Del dine meninger om emnet i Spurtforum!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *