Trene med strikk hjemme

0
103
Trene med strikk hjemme
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Motstandsbånd eller strikk har begge samme funksjon, men kan ha forskjellige størrelser og styrker. Lær hvordan du skal trene med strikk hjemme.

Fargen på et bånd eller strikk er vanligvis en indikasjon om hvor sterkt det er: svarte og blå har en tendens til å gi større motstand enn røde og grønne, som igjen gir mer motstand enn gule. Dette er imidlertid ikke alltid tilfelle, så sjekk at du kjøper noe som passer for treningsnivået ditt.

Enarms biceps curl

Stå med føttene i skulderbredde fra hverandre med begge føttene på strikken. Ta tak i båndet med den ene hånden og hold det med armen nedover på siden, håndflaten vendt fremover. Bøy ved albuen og løft armen mot skuldrene til du får en god biceps-sammentrekning. Senk deretter sakte tilbake til start. Gjør alle representantene dine på en arm, og bytt deretter.

Fly

Hold strikken i begge hender, armene strukket rett ut til sidene i brysthøyde, med båndet bak ryggen din. Trykk båndet rett ut foran deg, før hendene sammen med armene helt utstrakt, hold albuene oppe hele veien og engasjere brystmusklene mens du trykker på. Gå sakte tilbake til startposisjonen.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Knebøy

Stå på strikken med føttene litt bredere enn skulderbredde fra hverandre, og ta toppen av båndet opp for å hvile på forsiden av skuldrene. Senk ned i en knebøy, med brystet opp og knærne over tærne. Skyv deretter opp til startposisjon.

Bro

Løft strikken rett over knærne og legg deg på ryggen med føttene på gulvet og knærne bøyd 90°. Løft tærne fra gulvet, løft deretter hoftene til du danner en rett linje fra knærne til skuldrene, og trekker sammen setemusklene gjennom hele bevegelsen. Når du løfter hoftene, åpner du knærne litt for å presse mot strikken.

Sidevandring

Løft ett strikken rett over knærne og et annet rundt anklene. Slipp inn i en halv knebøy posisjon med føttene skulderbredde fra hverandre for å skape spenning i bandene. Ta deretter et lite skritt til siden, og hold spenningen i båndene mens du beveger deg. Gjør alle trinnene i en retning, og bytt deretter.

Press opp

Kom deg i en plankeposisjon, dra strikken over øvre rygg og hold endene under hendene. Slipp brystet ned mot gulvet, trekk deretter gluten og magemuskler og skyv rett opp til armene er helt utstrakt.

Relaterte artikler:

Core trening med strikk

Trene rygg med strikk

Annonse fra MILRAB