Trene med SpurtCompare

0
244
Trene med SpurtCompare
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Bruk en ekvivalenskalkulator som verktøy for å estimere hvilken fart du kan trene med på en rekke forskjellige distanser.

Hva er en ekvivalenskalkulator

En ekvivalenskalkulator for løpstider er en kalkulator som beregner farten på en rekke distanser, ut ifra tid på en distanse. Eksempelvis hvis du løper 5 km på 22 minutter, vil den ekvivalente tiden for 10 km bli 45:50, mens den for halvmaraton blir 1:41:45, begge basert på en sluttid på 22 minutter på 5 km.

Bruke ekvivalenskalkulator når du trener

Når du skal trene for en distanse, kan det være interessant å vite noe om tid og hastigheter på distanser du bruker når du trener, eksempelvis distanser 200, 400, 800, 1000 meter, som du kan bruke når du trener intervall. For tempotrening kan det være interessant å bruke distanser som 3 km, 5 km og 10 km.

SpurtCompare

Legg inn ønsket distanse, tid og kjønn for å beregne ekvivalente tid og hastighet på en rekke distanser. Kalkulatoren vil da beregne tid, fart på per km og km/h på en rekke distanser. Felter med timer, minutter og sekunder som ikke har verdien 1-9, må ha verdien ‘0’.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Ta utgangspunkt i distansene du å bruke i treningen din. Test for å finne ut om den estimerte tiden og gjennomsnittshastigheten er i samsvar med den intensiteten du ønsker å trene. Som hovedregel bør det alltid være intensiteten som er styrende for farten, ikke omvendt. Justere ved behov.

Relaterte artikler:

Hvor raskt løper du

Kalkulator for ekvivalente løpstider

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!