Trene mage hjemme

0
34
Trene mage hjemme
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

MASTERFIT TP 300

7999,-


Blir du stresset over magefettet i speilet mens du gjør deg klar hver morgen? Lær mer om hvordan du kan trene mage hjemme.

Hvis svaret ja, er det nå på tide å gjøre noe med det på alvor og begynne å trene og kanskje gå gradvis over til en sunnere livsstil.

Magefett kan skape mange problemer som diabetes, hjertesykdommer og mer. Magefett eller visceralt fett er fett som akkumuleres mellom organene dine som mage og tarm. Dette produserer giftstoffer som påvirker organenes funksjon og gir deg en høy risiko for sykdommer som type 2 diabetes. Hvis du ønsker å bli kvitt magefettet, må du i tillegg til trening, begynne med å spise et fiberrikt kosthold. Forsikre deg om at du begrenser sukkerinntaket, dette inkluderer også sukker i cola og kaffe. Hold deg unna bearbeidet mat, da disse allerede kan være lastet med transfett. Å forbrenne kalorier er nøkkelen til å redusere magefett. I tillegg må du målrette dette området for å bli kvitt fettet og tone musklene.

Planken

En av de beste øvelsene du kan gjøre for kjernen din, er en planke. Det hjelper deg med å forbedre din holdning ved å bygge isometrisk styrke. Planken styrker musklene i bukregionen og støtter ryggraden.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Sideplanke

Sideplanke hjelper til å opprettholde riktig holdning og redusere stress på ryggraden og hjelper dermed med å forebygge ryggproblemer. Styrker mage- og ryggmuskulaturen og kan praktiseres når som helst, men å være konsistent er nøkkelen her.

Situps

Styrking av magemusklene er fordelen med denne øvelsen. Start med å ligge flatt på en gulvmatte, på ryggen. Du kan legge armene bak hodet eller krysse dem foran torsoen. Hold underkroppen i ro og bevege overkroppen mot knærne. Pust dypt og pust ut når du går opp. Pust inn mens du tar kroppen tilbake til matten. Forsikre deg om at armene ikke skyver for mye mot hodet og nakken. Du skal bruke magemusklene til å bevege deg opp og ned, så sørg for at nakken ikke er anstrengt under denne øvelsen.

Russisk vri

Sett deg på en gulvmatte og bøy knærne litt, hælene skal være flate på matten. Begynn å lene deg tilbake til du føler at musklene i magen er engasjert. Du kan også komme til denne stillingen ved å ligge flatt på gulvet først. Bøy knærne og løft overkroppen mot knærne. Du vil lage en imaginær V-form med torso og lår som danner armene til V. Hold armene rett foran ansiktet ditt. Vri sakte fra den ene siden til den andre. Forsikre deg om at du beveger deg med styrken på magemusklene og ikke armene alene. Når du blir bedre på denne øvelsen, kan du prøve å holde en ball eller vekter når du beveger deg fra side til side.

Crunches

Crunches regnes som den raskeste måten å forbrenne magefettet på, og er veldig lett å gjøre hjemme uten noe utstyr. Crunches har en tendens til å bygge utholdenhet og kraft i magemusklene. Legg deg flatt på gulvet, legg hånden bak hodet, bøy knærne og legg føttene flate på bakken. Løft overkroppen fra gulvet, men holde nedre del av ryggen i gulvet.

Relaterte artikler:

Mageøvelser med medisinball

Hvordan bli kvitt magefett

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!