Hvor ofte bør du trene løping
Hvor ofte bør du trene løping?
31. januar 2019
10 km rolig løping dagen etter intervalltrening
10 km rolig løping dagen etter intervalltrening
2. februar 2019
Trene løping om morgenen

Stock.adobe.com

Trene løping om morgenen

Hvordan klare å få en rutine på løping om morgenen? Er du en løper som ønsker å få mest mulig ut av dagen, og vurderer å trene om morgenen? Eller er du en morgenløper og har tips om hvordan du får det til?

Det er en grunn til at mange liker å løpe tidlig om morgenen. Det har mange fordeler. Du er avslappet og har bygd opp overskuddet etter en god natts søvn. Å løpe om morgenen gir deg også rom for refleksjon og ettertanke, og det er fin måte å legge planer for hva som skal skje resten av dagen.

Løping gjør deg klar i hodet, og du er mer enn klar for starte dagen etter en tidlig løpetur. Etter å ha gjort unna treningsturen er ettermiddagen frigjort, og du trenger ikke stresse med å finne tid til trening i en ellers så tettpakket hverdag.

Likevel, det kan være tøft å etablere en vane på å stå opp tidlig for å løpe en tur. Det hjelper lite at du var topp motivert for å løpe kvelden i forveien. Fristelsen for å trykke på snooze-knappen vil ofte være stor når alarmen går i 5-6 tiden om morgenen.

Men det er håp. Selv om det kan ta en god stund å venne seg til å stå opp tidlig og løpe en tur, finnes det råd som kan hjelpe deg til å bli en morgenfugl, og det er ikke så vanskelig som du kanskje tror.

Hva med deg? Er du en morgenløper eller har lyst til å bli en?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *