Trene lårmuskler


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Sterke bein hjelper deg å gå, hoppe og balansere. De støtter også kroppen din og lar deg nyte daglige aktiviteter. Hvis du vil styrke beina, følg disse øvelsene og tipsene.

Knebøy

Knebøy er en av de beste øvelsene for å styrke lårmusklene. Det toner også rumpa, hoftene og magemusklene. Knebøy er ideelle hvis du har ryggproblemer. Siden de er ferdige mens du reiser deg og uten ekstra vekt, vil de ikke tøye ryggen. For balanse eller ekstra støtte, utfør knebøyene dine langs en vegg eller ved siden av en stol eller kanten av et bord med den ene hånden på objektet.

Utfall

Utfall trener lår, rumpe og magemuskler. Denne øvelsen bruker begge beina samtidig, noe som gjør det til en flott øvelse for sterke bein.

Planke med løft

Vanlige planker retter seg mot overkroppen, kjernen og hoftene. Du kan legge til beinløft for å styrke rumpa og lårmusklene.

Enkeltbeins markløft

Enkeltbeins markløft vil forme rumpa, hofter og lårmuskler. For å balansere, legg hendene på en vegg eller stol.

Step-ups

Step-ups er som enkeltbein knebøy. Den repeterende bevegelsen vil fungere i lår, hofter og rumpe. Du trenger en boks i knehøyde eller en hevet plattform. For å begrense stresset på kneet, gå alltid inn på midten av boksen.

Boksesprang

Du kan også hoppe i en plyometrisk rute. Denne eksplosive treningen er en av de beste måtene å tone beina, rumpa og kjernen. Når du lander på boksen, slipp hoftene for å absorbere kraften. Ikke lås knær og kjernen. Dette kan skade knærne.

Skøytehopp

Skøytehopp, eller laterale hopp, engasjerer beinmuskulaturen. Denne bevegelsen med høy intensitet forbedrer også lungekapasiteten og ytelsen din. Start med små hopp. Over tid kan du prøve større hopp.

Motstandsbånd beinpress

Du kan bruke et motstandsbånd for å etterligne bevegelsen av øvelsen på maskinen. Denne øvelsen retter seg mot rumpa, kjernen, hamstringen og leggene. For å utfordre deg selv, bruk et tykkere eller kortere bånd.

Bro

Broen toner hofter, lår, rumpe og kjerne. For å gjøre det vanskeligere, ha et motstandsbånd rundt lårene.

Relaterte artikler:

Trene utside lår

Hvordan trene lår

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!