Trene langturer på tredemølle

0
324
Trene langturer på tredemølle

Lær mer om hvordan du kan trene langturer på tredemølle, og hvordan du kan variere langturene for å gjøre løpetreningen mer motiverende.

Hvordan trene langturer på tredemølle

Langturer er viktig uavhengig av hvilken distanse du trener for. Langturene skal i all hovedsak bli gjennomført med lav intensitet. Det gjør du enkelt ved å stille inn hastigheten på mølla, slik at den er i samsvar med intensiteten du ønsker. Du kan også løpe langturer på tredemølle med variert intensitet. Du kan øke hastigheten manuelt eller bruke forhåndsdefinerte treningsprogrammer på mølla. Alternativt kan du gjennomføre raske avslutninger på langturene, der du øker til hard intensitet de siste 5-10 minuttene av langturen.

Trene raske langturer på tredemølle

Du kan trene raske langturer på tredemølle. Legg inn perioder i langturen der du øker intensiteten. Hvor lange og med hvilken intensitet disse periodene skal ha, avhenger av ditt formnivå, og hvor hardt du ønsker å gjennomføre langturen. Men husk at du jo hardere og lenger langturen er, jo lenger restitusjon trenger du, og rolige langturer kan være hardt nok.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Kombinere langturer på tredemølle med langturer ute

Å trene langturer kan være en tålmodighetsprøve, og det kan være enda mer krevende å løpe langturer på tredemølle, når du skal løpe på et bånd i opptil flere timer. Derfor bør du variere mellom å løpe ute og på tredemølle. Det er viktig av flere grunner, fordi du mangler luftmotstand, og det å stille opp mølla noen grader, ikke blir det samme som å løpe. Du har heller ikke frasparket når du trener på tredemølle, og det får du trent på når du løper ute.

Relaterte artikler:

Løping på tredemølle

HIIT trening på tredemølle

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her