Trene indre magemuskler

0
86
Trene indre magemuskler
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Din dypeste magemuskel, transversus abdominus, stabiliserer ryggraden under kroppsbevegelser. Lær mer om hvordan du kan trene indre magemuskler.

Styrking og tøying av denne muskelen kan bidra til å lindre kroniske ryggsmerter og gi deg kjernestyrken som er nødvendig for å øke din atletiske ytelse. Slike øvelser kalles styrke- eller motstandstrening. Friske voksne bør utføre denne typen trening på alle større muskelgrupper minst to dager i uken.

Parallellhev

Legg øvelsen til styrketreningsrutinen for å målrette mot dine indre magemuskler. Kom i en firkantet posisjon med håndflatene under skuldrene og beina i hoftebredde fra hverandre. For å innta utgangsposisjonen, bøy føttene slik at tærne hviler på gulvet og justere nakken din etter ryggraden. Løft høyre arm foran og venstre bein bak deg samtidig. Senk lemmer til startposisjon og gjenta, bruk venstre arm og høyre bein for å fullføre en repetisjon.

Klassisk crunch

Gjør klassiske crunches og målrette mot de indre magemusklene. For å komme i startposisjon, legg deg på ryggen med føttene flate på gulvet ca. 12 til 18 tommer fra halebeinet. Flett fingrene bak hodet. Mobilisere magemusklene og curle hodet, nakken og skulderbladene dine fra gulvet mens du ser i taket. Gå tilbake til startposisjonen for å fullføre en repetisjon.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Mageøvelse med stabilitetsball

Bruk stabilitetsball for å tone dine indre magemuskler. Plassere kroppen din slik at fronten av lårene hviler på toppen av ballen, og hendene på gulvet under skuldrene. For å innta startposisjonen, danner du en rett linje mellom toppen av hodet og tuppen av tærne. Trekk knærne mot brystet for å rulle ballen nedover beina slik at leggen er på toppen av hoften og hoftene dine stiger opp i luften. Gå tilbake til startposisjonen for å fullføre en repetisjon.

Mageøvelse med medinsinball

Rotasjoner med medisinball retter seg mot dine indre magemuskler. Sett deg på gulvet med beina utstrakt og hold medisinballen foran brystet. Bøy knærne litt, rett på kroppsholdningen, legg albuene nær brystkassen og se frem for å komme i startposisjon. Drei overkroppen for å vri den til høyre, pause og gå tilbake til startposisjonen. Utfør samme bevegelse til venstre for å fullføre en repetisjon.

Relaterte artikler:

Hjemmetrening mage

Beste måten å trene mage

Annonse fra MILRAB