Trene hele kroppen hver dag

T

Trene hele kroppen hver dag

Trene hele kroppen hver dag. Lær mer om hvordan du kan trene hele kroppen hver dag på en skånsom måte for å komme i form.

Hvordan trene hele kroppen hver dag

Du kan trene hele kroppen hver dag, uten at du må på et treningsstudio som tar tid og penger. Alt du trenger er et par joggesko og kanskje en treningsmatte hjemme du kan gjennomføre styrkeøvelser på.

Jogge eller gå tur hver dag

For å trene opp kondisjonen kan du jogge eller gå tur hver dag. Du kan veksle mellom å jogge og tur, eller gjøre en av delene. For mange kan det være høy terskel for jogging, og da kan det være mye enklere å gå seg en tur. Velg det som er mest motiverende og passer for deg. Hvor lenge du skal gå eller jogge kommer an på ditt formnivå, og du bør starte med utgangspunkt der du er nå formmessig. Ha deretter en gradvis økning i hvor mye du går eller jogger

Trene variert styrketrening hver dag

Du kan gjennomføre varierte styrkeøvelser hver dag, som trener muskelgrupper på hele kroppen. Det kan være en fordel å gjennomføre disse styrkeøvelsene i etterkant av jogging eller gåtur, fordi da er muskulaturen varm og mer smidig. Veksle mellom å gjennomføre mageøvelser, armhevinger, spensthopp, burpees, ryggøvelser og andre øvelser som trener kjernemuskulatur. Pass på at du ikke trener samme muskelgruppe hver dag, slik at du får tilstrekkelig med restitusjon. Styrketreningen trenger ikke ta lang tid. Alt fra 5-10 minutter styrketrening hver dag kan være nok.

Trene hele kroppen hver dag

Å trene hele kroppen hver dag kan være et overkommelig mål for de aller fleste. Kunsten er å trene variert, og finne en treningsform som er motiverende for deg. Hvis du har knapt med tid, bør du vurdere å trene om morgenen. Det kan være en effektiv måte å få tid til trening på.

Relaterte artikler:

Trene hver dag

Litt trening hver dag

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Siste innlegg