Trene armer med strikk

0
45
Trene armer med strikk
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Gjør deg klar til å øke fettbrenningen, og trene triceps og biceps, skuldre og kjernen med strikk. Lær mer om hvordan trene armer med strikk.

Biceps Curl

Denne øvelsen retter seg mot biceps.

  • Stå med føttene i hoftebredde avstand fra hverandre, legg motstandsbåndet under føttene og hold et håndtak i hver hånd, håndflatene vendt opp.
  • Curle strikken opp til skulderhøyde, og senk deretter.
  • Gjør 15 reps.

Triceps Kickback

Denne øvelsen trener triceps og kjerne.

  • Stå med føttene i hoftebredde avstand fra hverandre, legg motstandsbåndet under føttene og hold et håndtak i hver hånd, håndflatene vendt inn.
  • Med flat rygg og kjerne engasjert, hengsles fremover i livet og bøy armene til 90 grader.
  • Hold albuene nær sidene, strekk armene rett bak deg, og kom tilbake til startposisjon.
  • Gjør 15 reps.

Armløft

Denne øvelsen vil tone skuldre og armer.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

  • Stå med en fot forskjøvet litt foran den andre, og legg strikken eller motstandsbåndet under fremre fot.
  • Hold et håndtak i hver hånd, håndflatene vendt mot lårene, løft armene rett ut foran deg til du når skulderhøyde, og senk ned igjen ned til startposisjon.
  • Gjør 15 reps.

Lat Pull

Denne øvelsen trener ryggen og skuldrene.

  • Stå med føttene i hoftebredde avstand fra hverandre, hold den ene enden av motstandsbåndet i hver hånd, og strekk armene ut foran deg i skulderhøyde.
  • Engasjere kjernen og stramme ryggmusklene, trekk båndet fra hverandre ved å strekke armene ut til sidene.
  • Snu bevegelsen og gjenta.
  • Gjør 15 reps.

Oppreist roing

Denne bevegelsen vil tone ryggen og skuldrene.

  • Stå med føttene hoftebredde avstand fra hverandre, og plasser motstandsbåndet under føttene. Kryss båndet foran deg og hold et håndtak i hver hånd, håndflatene vender mot lårene.
  • Med brystet høyt og kjernen engasjert, trekk håndtakene opp til brysthøyde, og bøy albuene ut til sidene.
  • Nedre rygg til startposisjon og gjenta.
  • Gjør 15 reps.

Relaterte artikler:

Hjemmetrening med strikk

Eksentriske øvelser

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!