SKOBONANZA!

OPPTIL 40%

RABATT

ALT FRA FRITIDSSKO, LØPESKO, TIL FJELLSTØVLER


HØSTKUPP!

Trene 7 dager i uken

Med tanke på hvor bra det er for kropp og sinn, skulle man tro at jo mer trening jo bedre, men betyr det at du skal trene hver dag?

Fordelene med å trene hver dag

Enten ideen om daglige svetteøkter gir deg glede eller får deg til å krympe sammen, gir det å bevege kroppen hver eneste dag potensielle fordeler.

Du blir mindre stillesittende

Mange voksne bruker 70 prosent av sin våkne tid på å sitte, et faktum som ødelegger folkehelsen.

Det er mer sannsynlig at du når treningsmålene dine

Den virkelige nøkkelen til å oppnå det treningsmålet ditt er konsistens. Å trene på daglig basis kan hjelpe deg med å gradvis øke intensiteten og mengden over tid, noe som fører til enda bedre resultater.

Du vil glede deg over et oppsving i humøret

Å trene daglig støtter ikke bare din fysiske form, men også ditt mentale velvære. Trening hjelper til med å frigjøre endorfiner, lykkehormoner, som kan bidra til å redusere stress og angst. Faktisk identifiserer forskere konsistent trening som en behandling mot depresjon.

Du vil også tenke mer klart

Trening har vist seg å forbedre både minne og evne til å løse problemer, ifølge forskning. Det kan også beskytte deg mot nevrodegenerative sykdommer som Alzheimers, hvis du trenger annen motivasjon for å komme i bevegelse.

Det er sannsynlig at du spiser sunnere

For mange mennesker går trening og sunn mat hånd i hånd. Hvis du nettopp har trent, har du gjort en bevisst investering i helsen din, og det er mer sannsynlig at du bytter ut usunn med sunnere mat.

De potensielle ulempene med å trene hver dag

Utilstrekkelig restitusjonstid kan hemme fremgangen din, og føre til skader. Hvis du tror at daglig trening betyr trening hver dag med høy intensitet, må du vite dette: Din gevinst skjer ikke før du restituerer deg etter en trening.

Manglende motivasjon er en reell risiko

En annen alvorlig ulempe med å gjøre for mye for ofte? Mye og lite variert trening kan gjøre deg mindre motivert for å trene. Hvis du ikke varierer de daglige treningsøktene dine nok (du kan definitivt ikke gjennomføre den samme HIIT-treningen hver dag), kan du raskt oppleve psykologisk utbrenthet og bli umotivert for å holde deg aktiv.

Relaterte artikler:

Er det bra å trene hver dag

Kan man trene hver dag

Om forfatteren

HØSTKUPP!

Av Spurt

SKOBONANZA!

OPPTIL 40% RABATT

ALT FRA FRITIDSSKO, LØPESKO TIL FJELLSTØVLER!