Trappetrening hjemme

Hvis du leter etter en effektiv måte å trene hjemme, kan du prøve trappetrening. Dette programmet tar bare 15 minutter og vil trene hele kroppen.

Løpe opp og gå ned trapp

For å få blodet til å strømme i beina, gå opp trappene sakte, hold skuldrene tilbake og se rett frem, og gå deretter ned. Gjenta tre ganger til. Løp deretter opp trappene, og gå deretter ned igjen. På nedstigningen legger du mest av vekten på hælene, slik at setemusklene i stedet for knærne absorberer støtet. Gjenta tre ganger til.

Steg opp og omvendt utfall ned igjen

Stå vendt mot trappen med venstre fot på andre trinn og høyre bein bak deg på gulvet. Løft høyre kne mot brystet, og gå deretter raskt tilbake til startposisjonen. Gå ned på gulvet med venstre bein, plassere det bak høyre, og gjør et skritt med høyre kne rett over ankelen. Gå raskt opp igjen, venstre kne mot brystet, og gå tilbake til startposisjonen. Gjør 12 repetisjoner, og gjør deretter 12 på den andre siden.

Triceps dips i trapp

Sett deg på kanten av det andre eller tredje trappetrinnet med armene langs sidene. Trykk ned på håndflatene, løft baken litt av trinnet. Forleng beina, hvile hælene på gulvet. Hvis du har ryggproblemer, hold føttene flate mot gulvet og bøy beina 90 grader.)

Senk baken sakte ned ved å bøye armene 90 grader. Trykk tilbake til startposisjon. Dette er en repetisjon; Gjør deretter 10. Løp opp trappene, og gå deretter ned igjen. Gjør 10 dips til.

Skøytesteg opp trapp

Stå på gulvet mot trappen. Plassere venstre fot helt til venstre på andre trinn. Ta høyre bein, og bring det til ytterste høyre ende av fjerde trinn. Fortsett å klatre til du er oppe. For å øke kaloriforbrenningen, sving armene og engasjer kjernen mens du skøyter opp. Etter å ha nådd toppen, gå ned igjen. Det er en repetisjon. Gjør en til.

Fjellklatrere

Når du er vendt mot trappen, legg hendene på det andre trinnet med armene presset inn i sidene, bena strukket ut bak deg, og kjernen engasjert (en push-up posisjon). Ta venstre kne til venstre skulder, og sett deretter foten tilbake på gulvet. Veksle bein, før høyre kne til høyre skulder, og før deretter foten tilbake til gulvet. Det er en repetisjon. Gjør 12 uten å stoppe.

Relaterte artikler:

Trappetrening for nybegynnere

Trappetrening øvelser

Om forfatteren