Trappetrening for nybegynnere

0
55
Trappetrening for nybegynnere
Foto: Adobe Stock

Trappetrening, kombinert med et sunt kosthold, kan være effektivt for å gå ned i vekt, øke styrken og forbedre den generelle helsen.

I tillegg til å nå disse målene, er trappetrening effektivt for kardiovaskulær kondisjon.

Gå opp trapper

Å gå opp trapper er sannsynligvis den enkleste og enkleste øvelsen du kan gjøre i trapper.

Spensthopp i trapper

Spensthopp i trapper er trening med høyere intensitet. Disse øvelsene arbeider med kjernen, underkroppen og deler av overkroppen.

Ettbeins hopp i trapper

Single-leg hop er en variant av spensthopp, men på ett bein om gangen.

Push-ups i trapp

Pushups med føttene i trapp er en variant av en standard pushup.

Sprinte opp og jogge ned

Å sprinte opp og jogge ned trappene er en mer avansert trening enn å bare gå opp og ned trappene.

Fjellklatrere

Fjellklatrere er en god øvelse for å jobbe med nesten alle muskelgrupper i kroppen.

Harehopp opp trapp

En harehopp ligner et knebøy, men hoppene er mindre og raskere.

Step up og omvendt utfall

Omvendt utfall er en god øvelse for å arbeide kjerne og underkropp. Å legge treningen til trapper gir deg muligheten til å ta utfall til neste nivå.

Relaterte artikler:

Trappetrening øvelser

Trening i trapp