Testløp på 5 km

0
68
Testløp på 5 km

Denne treningsøkta gjennomførte jeg med nok et testløp, en drøy måned etter forrige, og formkurven er oppadstigende.

Mål med treningsøkt

Målet med treningsøkt var å teste om det var noen forbedring siden forrige testløp på 5 km for en drøy måned siden.

Gjennomføring av 5 km testløp

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 2,5 km rolig oppvarming
  • 5 km testløp på tiden 20:38

Tiden jeg brukte på dette testløpet er nøyaktig den samme som midten av juni i fjor. Testløpet jeg gjennomførte for en drøy måned siden, ble gjennomført på tiden 24:08, så det har vært en formidabel forbedring siden sist. Med bare 38 sekunders margin på å løpe på 20 minutter, bør jeg ha dette innen rekkevidde innen 4-6 uker, forutsatt at jeg holder meg frisk og unngår skader. Treningsopplegget med ukentlige langintervaller, tempotrening og langturer har fungert over all forventning. Jeg må likevel være forsiktig fremover, fordi jeg har vært sliten og trenger mer restitusjon.

Relaterte artikler:

Restitusjonstrening for løpere

Restitusjonstrening etter hard tempotrening