Tempointervall med moderat til hard intensitet

T

Tempointervall med moderat til hard intensitet

Tempointervall med moderat til hard intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med tempointervaller moderat til hard intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å trene opp evnen til å løpe i et høyere tempo over et lenger tidsrom.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

6×1200 meter tempointervall uten pauser

Tempointervallene ble løpt vekselsvis med moderat til hard intensitet uten pauser. Vanligvis er det pauser når du trener tempointervall, men i dette tilfellet valgte jeg å la være, og heller senke intensiteten noe annenhver intervall. Dette er en hard form trening, men utrolig effektivt for å greie å holde et høyt tempo selv om du er sliten.

Relaterte artikler:

Tempotrening med moderat til hard intensitet

Intervalltrening med moderat til hard intensitet

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Siste innlegg