Teknikk når du trener roing

0
766
Teknikk når du trener roing
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GARMIN FOREUNNER

745!

SPAR KR 1 050,-

Teknikk når du trener roing. Her vil du lære mer om om med hvilken teknikk du skal trene roing for best mulig treningseffekt.

Roing teknikk

Teknikk når du trener roing kan starter fra du starter draget, selve draget og avslutningen.

Utgangsposisjon

Armene er rette og hodet er i nøytral stilling. Skuldrene er i rett stilling og ikke bøyd. Overkroppen er lent fremover fra hoftene med skuldrene foran hoftene. Leggene er vertikale, eller tilnærmet vertikale ut ifra hva som er komfortabelt for deg. Leggene bør ikke bevege seg utover vinkelrett stilling. Hælene løftes etter hva som er nødvendig for deg.

Draget

Start draget med å presse beina mot fotholderne, og sving deretter ryggen gjennom vertikal stilling før du trekker armene til deg. Hendene beveger seg i rett linje, til og fra drivhjulet. Skuldrene skal være lave og avslappede.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GJØR ET 

TRENINGSKUPP!

SPAR OPPTIL 40%

Avslutningen

Overkroppen er lett bakoverlent, støttet opp av kjernemuskulaturen. Beina er strekt ut og håndtaket er litt nedenfor ribbeina dine. Skuldre skal være lave med et avslappede håndledd og grep. Håndleddene skal ikke være bøyd.

Relaterte artikler:

Alternativ trening for løpere

Roing for å bli en bedre løper

Annonse fra X-LIFE