Tabata øvelser uten utstyr

0
10
TABATA ØVELSER UTEN UTSTYR
Foto: Pixabay.com
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Ikke bare forbedrer Tabata stoffskiftet ditt, de øker også din maksimale aerobe og anaerobe kapasitet raskere enn tradisjonell trening.

Her er noen ideer om når du kan gjennomføre Tabata-trening:

  • Når du er opptatt, og du lite tid til å gjennomføre trening
  • Når du er trøtt, men likevel vil gjennomføre en rask trening
  • Om morgenen for å få stoffskiftet i gang
  • Hver gang du ønsker deg litt hard trening som tar minimalt med tid

Oppvarming

Ikke glem oppvarmingen før du begynner å trene med høy intensitet. Du bør som minimum ha 10 minutter oppvarming, Jogging er en effektiv måte å varme opp på.

Høye knær / hoppe tau

En fantastisk Tabata-økt, dette trening som får opp pulsen på begynnelsen av dagen eller bare når du trenger å forbrenne litt ekstra energi.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Gjennomføre 8 runder med 10 og 20 sekunder intervaller. Hopp tau så raskt som mulig over 20 sekunders intervaller og hvile i løpet av 10 sekunders intervaller.

Sprint

Dette er den klassiske Tabata-treningen, og den de fleste tenker på når de tenker på Tabata. For å gjennomføre det, er det bare å finne et åpent område og gjennomføre 8 runder på 10 og 20 sekunder. Sprint «all out» i løpet av 20 sekunders intervaller og gå eller hvile helt i løpet av 10 sekunders intervaller.

Veksle mellom spensthopp og pushups

Dette er en flott full kroppsøkt. Du vil jobbe hver eneste muskel i løpet av disse fantastiske fire minuttene! Start med 20 sekunder med spensthopp, hvil e i 10 sekunder, og gjør deretter 20 sekunder med push-ups. Alternativt til du er ferdig med alle fire rundene.

Relaterte artikler:

Tabata øvelser

Tabata styrke

Annonse fra MILRAB