Svømming som trening

0
111
Svømming som trening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

SPAR

3000,-

9 999,-

12 999,-

- 18 km/t

- 10 stigningsnivåer

- 12 forhåndsinnstilte program

- Threadflex dempesystem som gir 12% mykere demping enn asfalt

Uansett hvilket kondisjonsnivå du har, vil de generelle fordelene med svømming ha god effekt på helsen din. Lær mer om fordelene.

Svømming har kraften til å gi musklene dine en makeover og øke utholdenheten din dramatisk. Her er en oversikt over fordelene med å svømme.

Fordeler med svømming som trening

  • Trening for hele kroppen. Svømming bruker alle musklene i kroppen, så enten du svømmer bryst eller butterfly, så får du trening for hele kroppen. I tillegg gjør trening i vann at kroppen din må jobbe hardere, så 30 minutter i et basseng er verdt 60 minutter aktivitet på land.
  • Flott for generell velvære. Bare 30 minutters svømming tre ganger i uken sammen med et balansert, sunt kosthold og livsstil er en av de beste måtene å holde seg i form og sunn, og opprettholde en sunn mental helse. Svøm med venner, og det er enda morsommere!
  • Avstressende og får deg til å slappe av. Svømming regelmessig kan senke stressnivået, redusere angst og depresjon og forbedre søvnmønsteret ditt. Å føle de mentale fordelene ved svømming tar bare en svømmetur.
  • Forbrenner kalorier. Svømming er en av de mest effektive måtene å forbrenne kalorier på. Rolig svømming kan forbrenne over 200 kalorier på bare en halv time, mer enn det dobbelte av å gå. Og en raskere svømmetur ville forbrenne like mye som løping annen trening med høy kaloriforbrenning.
  • Reduserer risikoen for sykdommer. I tillegg til å være en fin form for kondisjonstrening, kan svømming i bare 30 minutter i uken bidra til å beskytte mot hjertesykdom, hjerneslag og diabetes type 2.
  • Lav belastning på kroppen. Vann støtter opptil 90 prosent av kroppens vekt. Så hvis du forstuet ankelen på fotball mandag kveld eller har en langvarig skade eller sykdom, er svømming en strålende måte å være aktiv på.
  • Øker energinivået ditt. Inaktivitet og aldring er ofte ansvarlig for menneskers mangel på energi. Bare 30 minutters svømming tre ganger per uke kan øke energinivået ditt gjennom økt metabolsk rate.
  • Trening uten svette. Hvis svette får deg vekk fra andre treningsformer, frykt ikke! Som svømmer vil du aldri bli svett uansett hvor hardt du jobber fordi vannet rundt deg hele tiden kjøler deg ned.

Relaterte artikler:

Svømming forbrenning

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

SPAR

OPPTIL

40%!


Svømming for å bli en bedre løper

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!