Styrketrening uten utstyr

0
60
Styrketrening uten utstyr
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Du trenger ikke utstyr for å gjennomføre en utfordrende trening som forbrenner kalorier og hjelper deg med å gå ned i vekt. Lær mer om styrketrening uten utstyr.

For å gå ned i vekt raskt, fokusere på intense kardiovaskulære øvelser. Når du blir i form, må du endre treningen slik at du fortsetter å forbrenne nok kalorier for å gå ned i vekt. Hvis du har medisinske bekymringer, kan du planlegge en avtale med legen din før du starter en treningsplan.

Aerob trening

De raskeste vekttapøvelsene er de som øker pulsen og svetter. Avhengig av din nåværende vekt, forbrenner du ved 8 km/t mellom 986 og 1472 kalorier på en time. Andre toppvalg for å forbrenne flest kalorier inkluderer Taekwondo og hoppe på plass med hoppetau. Noen treningsøkter med mindre innvirkning brenner også rundt 700 til 800 kalorier i timen, inkludert rulleskøyter og trapper. Varm opp med lavere intensitet eller med oppvarmingsbevegelser før du hever intensiteten.

Styrketrening

Utfylle aerob trening med noen styrketreningsøvelser. Mens styrketrening ikke forbrenner kalorier så raskt som aerob trening, erstatter den fett med mager muskelmasse. Du øker hvilemetabolismen, noe som betyr at kroppen din forbrenner flere kalorier for å støtte muskelmassen. Motstandsøvelser som gjør at du jobber mot din egen kropp krever ikke noe utstyr. Målrette hele kroppen din med pushups. Bygg underkroppsmuskulaturen med knebøy, laterale løft og utfall. Styrk kjernen din med situps, planker, knehev eller Pilates-øvelser. Arbeid med overkroppen din med pullups, chin-ups og triceps dips. Du kan til og med kombinere disse med kondisjonstrening eller gjøre dem hver for seg i raskt tempo.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Fleksibilitetstrening

Bygg din fleksibilitet og styrke ved å trene yoga. Hvis du beveger deg gjennom en rekke solhilsener i et flytende tempo, øker du pulsen og gjør det også til en kardiovaskulær trening. Engasjere kjernemuskulaturen slik at du kan gjøre yogastillinger ved å bruke hele bevegelsesområdet.

Relaterte artikler:

Styrke for løpere

Løping og styrketrening

Annonse fra MILRAB