Styrketrening ute

0
60
Styrketrening ute
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Få noen av de beste tipsene du må huske når du tar treningsøktene utendørs. Lær mer om styrketrening du kan gjennomføre ute.

Når som helst på året, kan du vurdere å flytte styrketreningsøktene utendørs. Styrketrening ute vil ikke bare øke motivasjonen din, men kan også bidra til å stimulere kroppen på en ny måte, slik at du ser bedre resultater enn noen gang. Du tror kanskje den eneste typen trening du kan gjennomføre utendørs er utholdenhetstrening, men dette er ikke tilfelle. Med litt kreativitet kan du enkelt utføre en styrketrening også.

Velg sammensatte øvelser med kroppen som belastning

Velg styrkeøvelsene dine med omhu. For best resultat, vil du velge noen sammensatte kroppsvektøvelser som trener både under- og overkroppsmuskulaturen. Viktige øvelser inkluderer utfall, knebøy, step-ups (ved hjelp av en benk i nærheten), push-ups, samt pull-ups hvis du tilfeldigvis har en bootcamp eller andre steder du har bar du kan trene pullups fra.

Bruk restitusjon aktivt når du trener styrke ute

Siden du ikke vil kunne legge til ekstra vekt som motstand i særlig grad, kan du heller fokusere på å planlegge hvileperioder. Vurdere å forkorte hvileperioder slik at de er rundt 20-30 sekunder. På denne måten vil du fremdeles indusere det nivået av muskeltretthet som er nødvendig for å se progresjon med styrketreningen ute. I tillegg, som en ekstra fordel, får du også gode kardiovaskulære resultater med tanke på kondisjon.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Investere i et motstandsbånd

Hvis du virkelig ønsker å ta din styrketreningsutstyr utendørs til neste nivå, bør du vurdere å investere i et motstandsbånd også. Dette vil åpne for å kunne utføre et mye større antall øvelser, slik at du kan inkludere mer variasjon i treningsrutinen. Med et motstandsbånd, som du enkelt kan transportere hvor som helst du trener, kan du utføre biceps curls, skulderpress, laterale løft, triceps-forlengelser, samt brystpress.

Tøye ut

Til slutt, husk at bare fordi du er utendørs, betyr ikke dette at du bør droppe å ta med tøying som en del av treningsrutinen. Du vil fortsatt belaste musklene, og å tøye ut er en fin måte å kjøle seg ned etter treningsøkten, samtidig som du reduserer sjansene for å oppleve muskelsårhet. Ved å legge til tøying mot slutten av treningsøktene dine, kan du også bidra til å forlenge det totale bevegelsesområdet, noe som igjen kan bidra til å øke ytelsen din på alle øvelsene du gjør under treningsøkten.

Relaterte artikler:

Trening utendørs

Enkle treningsøvelser

Annonse fra MILRAB