Styrketrening sykkel

0
65
Styrketrening sykkel
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!



Når du tenker på den beste styrke- og kondisjonstreningen for sykling, må du først undersøke hva som er behovet. Lær mer om styrketrening for syklister.

Når du tenker på de beste styrke- og kondisjonstreningene for sykling, må du først undersøke hva som trengs. Sykling skjer med ett bein om gangen, er hovedsakelig aerobt og krever gjentatt kraftproduksjon. Sykling krever også en sterk kjerne for å håndtere sykkelen din, klatring og utholdenhet. Det er mange øvelser som kan imøtekomme disse behovene, men det er noen få, spesielt når de kombineres, som vil målrette hele kroppen på en sykkelspesifikk måte. Øvelser med kroppsvekt kan gjøres hvor som helst, hjemme, i treningsstudioet eller kontoret, mens øvelser som inneholder vekter, gjøres best i et treningsstudio med riktig fottøy.

Det primære fokuset når det gjelder styrkeøvelser for syklister er å trene i en lignende bevegelse som å sykle med under- og overkropp, samtidig som den generelle kjernestyrken og muskelutholdenheten økes. Hovedmålet med styrketrening er å skape et sterkere støttesystem for primus motorer mens du er på sykkelen. Jo aerobisk sterkere du er i assistansemuskulatur og kjerne, jo mindre tretthet vil du oppleve senere i et løp, i tillegg, jo mer potensial vil du ha for å øke kraften.

Øvelsene nedenfor er utført med kettlebells og dumbbells. En bar eller manualer kan erstattes med knebøy og markløft. For vektretningslinjer, hvis du ikke kan fullføre minimum antall repetisjoner og sett, så lette vekten, selv om det betyr å bruke null vekter. Når du enkelt kan fullføre det minste antall repetisjoner og sett for to påfølgende treningsøkter, kan du utfordre deg selv ved å legge til lett vekt hvis nullvekt blir brukt eller øke den løftede vekten. Øvre kroppsvekt øker med 2-10 kg og 5-15 kg for underkroppen er en generell tommelfingerregel.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Hva er de beste styrkeøvelsene for syklister?

  • Planker med variasjon: kjernestyrke bidrar til å maksimere effektiviteten på sykkelen.
  • Utfall: avfyr de viktigste muskelbevegelsene i sykling, inkludert gluten, quads, kalver og hamstrings.
  • Beinløft: Mål hoftefleksorene og magestabiliseringsmusklene for et jevnere pedalslag.
  • Burpees: krever eksplosiv kraft i hele kroppen.
  • Andre vektede øvelser du kan prøve inkluderer tilbaketrekningsrader, kettlebell sving, markløft og knebøy.

Relaterte artikler:

Intervalltrening sykkel

Kondisjonstrening sykkel

Annonse fra MILRAB