Styrketrening med dips

0
393
Styrketrening med dips


HØSTSALG!



Lær mer om hvordan du kan gjennomføre styrkeøvelser med dips, for å trene opp styrken i armer og skuldre.

Styrkeøvelser med dips

Ved dips trening bruker du kroppen som belastning, og utfører øvelsen mellom to stenger eller hengende i ringer. Jo bredere avstand du har mellom stengene, jo mer aktiveres brystmuskulaturen. Et smalere grep gir mer belastning på triceps.

Dips trening

  • Utgangsposisjonen for dips trening er at du henger mellom to stenger med strake armer. Vær strak i overkroppen, og pass på at skuldrene er rett over hendene.
  • Senk deg gradvis ned til underarmen og overarmen utgjør omtrent 90 grader
  • Press opp igjen til armene er strake
  • For mer motstand kan du bruke vekter, eksempelvis en vektvest

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser med pullup

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Styrkeøvelser med armhevinger

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!