Styrketrening hjemme uten utstyr

0
117
Styrketrening hjemme uten utstyr
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Kroppen din er det beste verktøyet du har for å få en god treningsøkt. Lær mer om styrketrening hjemme uten utstyr.

Treningsøvelser med egen kroppsvekt som belastning, kan tone og slanke kroppen din når du trener opp musklene dine.

Knebøy

Knebøy er velkjent og viktig når du trener styrke hjemme. Mens du utfører dem, trener du balanse og forbrenner mer fett sammenlignet med andre øvelser, aktiverer kjerne og rygg og fremmer sirkulasjon.

Utfall

I motsetning til standard knebøy involverer utfall et stort skift i vekt siden du trekker fremover eller bakover. Ikke tenk at denne øvelsen bare retter seg mot beina dine. Uansett variasjon, vil du jobbe med setemuskler, legger og hamstrings. Du bruker også kjerne og korsrygg for balanse. Å gjøre utfall øker også fleksibiliteten til hoftefleksorene dine.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Planke

Planker jobber med hele kroppen, kan gjøres hvor som helst og har mange variasjoner.

Armhevninger

Mens utfall er en ensidig øvelse, er armhevinger en sammensatt øvelse. Sammensatte øvelser bruker flere muskelgrupper samtidig. Dette klassiske trekket engasjerer kjerne, biceps, triceps, deltoids og underkropp – og det er bare for å holde deg stabilisert. Ved å bruke så mange muskelgrupper samtidig, får det hjertet ditt til å jobbe hardere for å få oksygenrikt blod til musklene. Så kort fortalt kan push-ups også være en form for kardiovaskulær trening som øker hjertehelsen.

Relaterte artikler:

Enkel trening

Enkel styrketrening

Annonse fra MILRAB