Styrketrening armer

0
67
Styrketrening armer
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB
40% PÅ GARMIN

OPPTIL 30%

PÅ SPORTSKLOKKER!

Det er ofte stor interesse for å bygge muskuløse armer, og en tendens til å forsømme et mer allsidig treningsprogram. Lær mer om effektiv og allsidig styrketrening av armer.

Gjør 3 sett med 12 til 15 repetisjoner for hver øvelse. Hvis dette gir deg lyst på mer, legg til et ekstra sett for hver øvelse.

Konsentrasjon curl

Arbeider biceps ved å gi stabilitet og isolere biceps muskler. Dette kan gjøres sittende eller stående mens du bøyer deg.

Roterende manual curl

Legg merke til håndflatene som vender innover i startposisjonen og rotasjonen når vekten bringes opp til brystet. Denne øvelsen treffer både underarmsmuskulaturen og biceps. Dette er et must å inkludere i et treningsprogram, med mindre du målretter underarmene for seg.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Curl med vektstang

Curl med vektstang målretter biceps. Stangen fikser og konsentrerer muskelsammentrekningen på biceps. Bruk en standard stang eller EZ-curl bar for en litt annen vekt.

Preacher curl

En annen standard for overarmer. Denne gangen retter øvelsen seg hovedsakelig mot musklene i den nedre delen av overarmen, snarere enn biceps.

Kabel curls

Denne øvelsen ligner på rotasjonscurl med manualer, hvis du roterer på vei opp, men det gir mer ustabilitet, noe som er bra for å treffe muskler som du ikke får aktivert, som i en vektstang curl. Den retter seg mot biceps med arbeid fra brachialis og brachioradialis i underarmen.

Assistert triceps dips

Hvis du har tilgang til en dipsmaskin, er de gode for trening av triceps. Disse maskinene kan være nyttige for folk som starter å trene styrke i armene.

Skullcrusher

Skullcrusher, der en manual eller vektstang beveges over hodet mens du ligger på en benk, er litt mer avansert. Men når du først har teknikken inne, fungerer det og tilfører variasjon, noe som er viktig når du trener styrke.

Kabelnedtrekk

Denne øvelsen bruker ethvert kabelapparat med justerbare platevekter. Det fungerer på triceps med suksess, spesielt hvis du bare skyver fra underarmene parallelt med gulvposisjonen i stedet for med full albuefleksjon på brystet.

Triceps utvidelse

Dette ligner på Skullcrusher, men i stedet for å ligge, skal du sitte eller stå oppreist. Å sitte med støttet rygg bidrar til å stabilisere bevegelsen og konsentrerer muskelsammentrekning i triceps.

Det er det. Mer enn nok til å bygge store armmuskler og styrke. Det trenger ikke å være komplisert for å få gode resultater. Du kan utføre dette treningsprogrammet som en del av en trening for hele kroppen, overkroppen, eller med fokus på å styrke armene.

Relaterte artikler:

Trene armer med vekter

Trening av armer