Styrkeøvelser med tåhev

0
550
Styrkeøvelser med tåhev
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Styrkeøvelser med tåhev kan styrke muskulaturen i leggene og gjøre den mer fleksibel. Lær mer om hvordan du kan trene styrke med tåhev.

Tåhev for å styrke leggmuskulaturen

Musklene i leggen er involvert i det meste av aktivitetene du gjennomfører i løpet av den dag, ikke minst løping. Leggmuskulaturen stabiliserer hele kroppen, og det å trene for å styrke denne kan være lurt. Styrketrening på leggene kan også bidra til å forebygge skader og gjøre det enklere å løpe med riktig løpeteknikk. Tåhev kan du enkelt gjennomføre hjemme i et trappetrinn, eller i en ribbevegg hvis du har tilgang til det.

Hvordan trene styrke med tåhev

  • Still deg opp med tåballene i en ribbevegg eller på kanten av et trappetrinn. Hælen og resten av foten skal henge utenfor trinnet eller ribben. Gjør du dette i trapper, kan du støtte deg til gelenderet eller veggen. Står du i en ribbevegg, skal armene holdes i ribben, slik at det er 90 grader vinkel mellom over- og underarm.
  • Senk hælene sakte helt ned, for så å trekke hælene raskt opp igjen. Hold et sekund i begge posisjoner.
  • For mer belastning kan du ta et bein om gangen
  • Gjenta øvelsen i antall ønskede repetisjoner

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser for legger

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Styrkeøvelser med beinpress

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!