Styrkeøvelser med burpees

0
94
Styrkeøvelser med burpees

Lær mer om hvordan du kan gjennomføre styrketrening med burpees, en knallhard men meget effektiv måte å trene styrke!

Trene styrke med burpees

Burpees trener muskulaturen i lårene, setemuskulaturen, skuldre bryst og armer. Burpees er en kombinasjon av knebøy og armhevinger og virker på alle de store muskelgruppene. I tillegg til at styrkeøvelsen øker styrken i hele kroppen, får du også trent opp utholdenhet.

Hvordan utføre styrkeøvelser med burpees

  • Stå oppreist på gulvet med beina litt fra hverandre, og armene hengende ned langs siden.
  • Bøy knærne til du treffer gulvet med hendene. Pass på at overkroppen er strak i denne bevegelsen.
  • Flytt føttene bakover i høyt tempo, slik at du står med samme utgangsposisjon som armhevinger
  • Utfør én armheving
  • Bevege føttene raskt tilbake til posisjonen i punkt 2
  • Gjennomføre et eksplosivt hopp og strekk ut armene helt
  • Deretter går du umiddelbart tilbake til punkt 2

Gjennomføre serier på 10 burpees med 30-60 sekunder pause mellom hver serie.

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser med armhevinger

Styrkeøvelser for løpere