Styrkeøvelser med armhevinger

0
294
Styrkeøvelser med armhevinger 3
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Lær mer om hvordan du kan trene opp styrke i armene og gjennomføre styrkeøvelser med armhevinger.

Styrkeøvelser på armer

Armhevinger kan være en god styrkeøvelse for armer, der du bruker muskulaturen i brystet, fremsiden av skuldrene, muskulaturen i overarmene (triceps) og kjernemuskulaturen. I og med at du skal holde kroppen strak eller rett ut, bruker du kjernemuskulaturen for å stabilisere når du tar armhevinger. Styrkeøvelsen gjennomføres uten utstyr med kroppen som belastning. Du kan også variere belastningen for å gjøre armhevingene tyngre eller lettere, eksempelvis ved å ta armhevinger med knærne i gulvet.

Øvelsen kan utføres nær sagt overalt uten noen form for utstyr. I tillegg kan den variereres i det uendelige for å gjøres tyngre eller lettere.

Hvordan utføre styrkeøvelse med armhevinger

  • Beina skal være litt fra hverandre med tærne i gulvet eller i bakken
  • Kroppen skal være strak fra hode, rumpe og helt ned til hælene. En vanlig feil når mange tar denne øvelsen er at rumpa stikker opp.
  • Se frem og ikke i gulvet når du tar armhevinger
  • Ha håndflatene i gulvet plassert under skuldrene
  • Bruk muskulaturen i rumpa og magen for å stabilisere når du tar armhevinger
  • Senk kroppen kontrollert ned mot gulvet, ved å bøye albuene til brystet er nesten nede i gulvet. Samme bevegelse tilbake til utgangsposisjonen.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Styrkeøvelser for løpere

Styrkeøvelser for legger

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!